خبرگزاری کار ایران

حسینی بوشهری:

سخنان ناروا به مرجعیت از مظلومیت حوزه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۹۴۸

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: بعضی‌ها در این زمان مظلوم‌تر از حوزه پیدا نکرده‌اند. درمقابل حوزه و مرجعیت هر چه بخواهند حرف می‌زنند، فکر می‌کنند حوزه مانع کارهایشان است. به همین دلیل از هر حرف زدنی نسبت به حوزه اِبا نمی‌کنند.

به گزارش ایلنا، آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در درس اخلاق در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در سالن آیت الله حائری برگزار شد، با اشاره به مسئولیت پذیری در نظام و انقلاب گفت: مسئولیت پذیری گاهی در رابطه با خدا، شخص و دیگران است. اما مهم مسئولیت پذیری در رابطه با خدا و دیگران است.

عضو خبرگان رهبری گفت: براساس آیات قرآن اعمال انسان زیر نظر و نگاه خدا است و خدا نظاره گر است و در روایتی امام جواد(ع) فرمودند« به مردم بگو در رفتار اجتماعی، فردی و جامعه، کارهایی که به عهده شما گذاشته شده، انجام دهید و در عین حال بدانید خدا نظاره گر اعمال شما انسانها است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: در مقابل خدایی که همه چیز را می بیند، نباید لحظه ای غفلت کرد. کسی را بزرگ و کوچک می کنید و... در همه موارد بدانید خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) ناظر هستند. پس اعمالتان را درست انجام دهید.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر همین تذکرات، همیشه جلوی چشم باشد که عالم محضر خدا است، دچار خطا و لغزش نمی شویم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت:گاهی یک آیه باعث تحول انسان می شود و بسیاری از بزرگان با یک آیه متحول شدند و در مسیر حق و حقیقت قرار گرفتند. یکی از آنها بُشر حافی بود که با یک سخن امام موسی کاظم(ع)که فرمودند« اگر بنده بود رسم بندگی را می دانست»، متحول شده است.

امام جمعه قم افزود: گاهی مبلّغ و روحانی لازم نیست ده‌ها ساعت با مردم حرف بزند و گفت و گو کند. اگر یک جمله برای خدا گفته شود، می تواند باعث تحول شود.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: اگر عملی خالصانه انجام شود، اگر گره از کار ارباب رجوع و طلبه ای برای رضایت خدا  باز شود . اگر بر زیارت عاشورا ممارست باشد، برکات بسیاری می آورد.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارداشت: بعضی افراد در این زمان مظلوم تر از حوزه پیدا نکردند؛ در مقابل حوزه و مرجعیت هر چه بخواهند حرف می زنند، فکر می کنند حوزه مانع کارهایشان است. به همین دلیل از هر حرف زدنی نسبت به حوزه ابا نمی کنند، وقتی در چنین دوره ای قرار داریم، چرا نباید برای رشد و تعالی حوزه تلاش کنیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: کسانی که از خدا می ترسند انسان را گمراه نمی کنند، اگر کسی را امر به معروف و نهی از منکر می کنید، ابتدا آمر و ناهی خودتان باشید.

امام جمعه قم افزود: گاهی مسئولیت شناسی در مقابل جامعه است و نوع تعامل با افراد گاهی از باب گره گشایی است. امروز در شرایط سخت معیشتی قرار داریم و باید هدف گره گشایی، تکریم و احترام و عدم کوچک کردن ارباب رجوع باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: لازم است برخورد با ارباب رجوع مؤدبانه باشد. نباید گرفتار سیستم اداری شویم. کسی در حوزه خدمت می کند، باید با ارباب رجوع و طلبه برخورد نامناسب نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز