خبرگزاری کار ایران

در ضرورت تداوم راهی که آغاز کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۶۹۲

همکاری نیروهای کارآمد و تحول‌خواه کشور مبتنی بر رویکردی خردورزانه در بزنگاه انتخاباتی نقش اصلی را برای همراه کردن جامعه داشته است و این مسئله نیازی به تایید و تاکید دوباره ندارد که نیروهای خردورز، دلسوز و تحول‌خواه با درک شرایط و نیازهای کشور از یک سو،‌ و پاسخ دادن به مطالبات اکثریت مردم از سوی دیگر، به کاندیدایی واحد رسیدند.

به گزارش ایلنا، پس از اظهارات واعظی رئیس دفتر رییس‌جمهوری درباره آرایش سیاسی انتخابات ریاست‌جمهوری و نقش جریان‌های سیاسی در پیروزی حسن روحانی، برخی از چهره‌های سیاسی نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند. واکنش‌هایی که البته بخشی از آن‌ها ناشی از سوءبرداشت‌ها و نوع انعکاس صحبت‌های واعظی در رسانه‌ها بود.

با این حال شاید یادآوری برخی مسائل برای مواجهه بهتر با این مواضع ضروری باشد. در واقع باید گفت فارغ از بحث ائتلاف یا همکاری، مسئله اینجاست که در شرایط فعلی کشور هم‌افزایی جریان‌های سیاسی برای عبور از مشکلات اهمیت دارد. از این جهت، اینکه چه جریانی پیروز انتخابات است یا کدام جریان تاثیرگذاری بیشتری در روی کار آمدن دولت داشته، بحثی ثانویه است. بحث نخست این است که نیروهای عقلانی و اعتدالی کشور، شرایط حساس را درک کردند و تصمیم گرفتند در آن بازه، دست رد به سینه جریان‌های تندرو و غیرعقلانی بزنند و کشتی اداره امور را به ساحل آرامش برسانند.

در این مسیر قطعا همکاری نیروهای کارآمد و تحول‌خواه کشور مبتنی بر رویکردی خردورزانه در بزنگاه انتخاباتی نقش اصلی را برای همراه کردن جامعه داشته است و این مسئله نیازی به تایید و تاکید دوباره ندارد که نیروهای خردورز، دلسوز و تحول‌خواه با درک شرایط و نیازهای کشور از یک سو،‌ و پاسخ دادن به مطالبات اکثریت مردم از سوی دیگر، به کاندیدایی واحد رسیدند. در این مسیر قطعا نیروهای تندرو که می‌توانستند موجی مضاعف بر تلاطم‌های سیاسی و بین‌المللی بیفزایند، جایی نداشتند چرا که جامعه و کشور نیازی به مدیریتی اعتدالی داشت تا بتواند ضمن ایجاد آرامش و هم‌افزایی در داخل، بحران‌های غیرضروری در منازعات بین‌المللی را نیز مدیریت و حل کند که ماحصل آن رسیدن به برجام و تعامل سازنده با قدرت‌های جهانی بود. به طوری که حتی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، بر خلاف رویه روابط غالب بین‌المللی، ایالات متحده بود که در انزوای سیاسی قرار گرفت. بدون شک دستیابی به چنین موقعیتی نتیجه همان همراهی همه نیروهای اعتدالی و عقلانی است و تداوم آن برای عبور از شرایط امروز کشور نیز نیازمند ادامه همان همراهی و همکاری است تا به دور از تندروی‌‌ها، مطالبات و معیشت مردم در اولویت قرار گیرد و رقابت‌های جناحی و سیاسی در اولویت‌های بعدی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز