خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در تذکری:

اصلاحات مجلس در قانون بودجه ۹۷ خلاف شرع و قانون اساسی نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۵۰۰

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: نمایندگان اصلاحاتی در قانون بودجه ۹۷ انجام دادند که به زعم شورای نگهبان این اصلاحات اجرایی نیست در حالی که تغییرات اعمال شده خلاف شرع و قانون اساسی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای ۵ و یاد و خاطره شهدای این عملیات گفت: سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را خدمت ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان در بند (و) قانون بودجه سال ۹۷ اصلاحاتی انجام دادند که اعتبار قانون در گذشته تا پایان شهریور ماه بود که با اصلاح قانون تا پایان اسفند ماه افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تمامی تولیدکنندگان در انتظار اصلاح بند (و) قانون بودجه سال ۹۷ هستند، بیان کرد: با اصلاح قانون توسط نمایندگان تغییر خاصی در این قانون ایجاد نشد؛ اگر این اقدام خلاف شرع یا قانون اساسی بود شورای نگهبان باید در همان زمان به آن ایراد می‌گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس ایراد شورای نگهبان به این اصلاحیه، مجلس نمی‌تواند اصلاحی داشته باشد و دولت باید متمم بودجه ارائه دهد.

بائوج لاهوتی تأکید کرد: این موضوع نباید بلاتکلیف بماند و کمیسیون برنامه و بودجه نیز باید وارد عمل شود چرا که تولیدکنندگان منتظر اعمال این تغییر هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پل املش به آطاقور آسیب شدید دیده و ارتباطات استانی مختل شده است، این در حالی است که دولت به آن توجهی ندارد، از ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم عملیات ساخت این پل را هر چه سریعتر انجام دهد.

علی مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: شورای نگهبان در مورد اصلاح بودجه بیان کرده دولت باید لایحه دهد و مجلس نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. موارد مشابهی در گذشته نیز وجود داشته که ما اصلاحاتی انجام داده‌ایم، سوال است که چرا به این اصلاحات ایراد وارد شده است./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز