خبرگزاری کار ایران

شاکی پرونده شرکت دومان توکان:

متهم از داخل زندان صوت فرستاد که می‌تواند اصل پول و ضرر و زیان را پرداخت کند/با قاطعیت برخورد کنید

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۸۰

یک شاکی پرونده شرکت دومان توکان تاکید کرد: مدیر شرکت به گروه سرمایه‌گذاران صوتی را ارسال کرده بود که در آن می‌گفت فردی را در خارج از زندان دارد که می‌تواند پولی به آن بدهد که اصل پول و ضرر و زیان را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاضی ابوالقاسم صلواتی در ابتدای دومین محاکمه شرکت دومان توکان از شکات درخواست کرد که شکوائیه خود را بیان کنند. در همین راستا یکی از شاکیان پرونده با نام م- ج که مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود، پشت تریبون قرار گرفت و شکوائیه خود را قرائت کرد. 

وی در این رابطه گفت: آقای قاضی در صدر شکوائیه خود ابتدا باید عنوان کنم که قراردادها شرعیت لازم را داشته و مطابق نظر فقها بوده است و تا زمان دستگیری عوامل فوق‌الذکر، بیان می‌شد که سرمایه ما در پروژه‌های واقعی سودآور به کار گرفته شده است. 

این شاکی شرکت دومان توکان ادامه داد: شاکیان پرونده به خاطر اینکه پول‌های خود را در بانک‌ها که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقعی را ندارند و به اصطلاح از طریق جیب به جیب بخواهند سود بگیرند، در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. شواهدی وجود دارد که احتمال می‌رود اعضای شرکت مالی اعم از منقول و غیرمنقول داشته باشند. همان طور که حقوق ملت ایران را از بابک زنجانی ستاندید، از ایشان هم پس بگیرید. 

وی با بیان اینکه مشاهده یکی از سرمایه‌گذاران که به حساب‌های شخصی شرکت دست پیدا کرده بود، می‌گوید مبلغ ۹۰ میلیارد تومان در حساب این شرکت را مشاهده کرده است، اظهار داشت: آقای س.د به فرزند یکی از سرمایه‌گذاران گفته است که می‌تواند اصل پول، سود و ضرر سرمایه‌گذاران در صورت آزادی از مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومانی که در اختیار دارد، پرداخت کند که با توجه به سه برابر شدن نرخ ارز حدسیاتی در این مورد می‌توان زد.

این شاکی شرکت دومان توکان افزود: مدیر شرکت و تعدادی از نمایندگان عاما دارای مبالغ هنگفتی در خارج از کشور هستند زیرا با پروژه‌های داخلی که گفته می‌شود، نمی‌توانند سودهایی را که مبالغ آن را دریافت کرده‌اند، پرداخت کنند. فرد مذکور به گروه سرمایه‌گذاران صوتی را ارسال کرده بود که در آن می‌گفت فردی را در خارج از زندان دارد که می‌تواند پولی به آن بدهد که اصل پول و ضرر و زیان را پرداخت کند. حال معلوم نیست این پول شخصی است یا پول آقای س.د است که در اختیار او قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های شرکت مانند هتل ستاره کیش و واحد صرافی چند میلیارد برای آنها هزینه شده است، تصریح کرد: طبق اظهارات متهم در صورتی که اگر اموالم را اعلام کنند آن را به نفع دولت و بیت‌‌المال مصادره خواهند کرد و ما هم دستمان به جایی بند نیست. تقاضا دارم که اجازه دهید وی اموالش را اعلام کند و در صورتی که به هر طریقی محرز شد تا تکاپوی اصل سرمایه‌گذاران با توجه به حسابرسی از محل اصل سرمایه‌گذاران بعدی بوده است، دستور بفرمائید اصل سود سرمایه برگردانده شود و در صورت استنطاق از این حکم حساب‌های آنان را مسدود کنید.

این شاکی اضافه کرد: کسانی که سود پول خود را دریافت کرده‌اند، آن سود را از اصل پول آنها کسر و مابقی را دریافت کنند. ما تقاضا داریم عوامل و مشاوران شرکت که پورسانت‌هایی گرفته و حققوق‌هایی دریافت کرده‌اند با توجه به مصوبه وزارت کار مابقی حقوق دریافتی خود را برگردانند. از این طرق سرمایه‌گذاران می‌توانند به اصل پول خود آن هم در زمانی که ارزش پول ملی با افت شدید روبرو شده، خواهند رسید.

وی با بیان اینکه اگر متهمان نتوانستند پول را پرداخت کنند از قاضی محترم تقاضا داریم جهت عبرت‌گیری اشد مجازات را برای آنان در نظر گیرند، خاطرنشان کرد: تقاضا دارم خانم م جلب و برای مشارکت به کشور بازگردانده شود. هر مسئولی که وثیقه هشت میلیارد تومانی وی را تبدیل به صد میلیون تومان کرد، باید پاسخگو باشد چرا پس از آزادی، ممنوعیت خروج از کشور برای وی صادر نشده است. از شما می‌خواهم که در این پرونده برای اینکه مرهمی بر آلام دردهای سرمایه‌گداران باشد با قاطعیت برخورد کنند.

در ادامه رسیدگی به پرونده شرکت دومان تومان، قاضی صلواتی ابراز داشت: کارشناسان رسمی ظرف هشت ماه با استفاده از ۱۰ نیروی زبده به حسابرسی حساب‌های این شرکت پرداختند. از حسابرس محترم تقاضا دارم که پشت تریبون قرار گیرند.

بعد از دعوت قاضی صلواتی، کارشناس پرونده درباره رسیدگی به این پرونده ابراز داشت: مدیران شرکت دومان توکان با چاپ سرمایه‌گذاری شرکت خود در نشریات و تبلیغات محلی جذب سرمایه برای گردشگری، رستون‌داری، هتلداری، بورس و پتروشیمی زدند و ۲۵۹ نفر طی سال‌های ۹۴ الی ۹۶ مبلغی با ارزش ۹۴ میلیارد در این شرکت سرمایه‌گذاری کردند. 

وی ادامه داد:‌این شرکت دارای ۴۶۰ فقره حساب - که ۷۰ هزار تراکنش در آن صورت گرفته - دارد. گردش مالی این حساب‌ها ۵۶۰ میلیارد تومان بوده است که ۲۸۰ هزار میلیارد تومان واریزی و ۲۸۰ هزار میلیارد تومان برداشت داشته‌اند.

این کارشناس پرونده درباره صورت‌حساب‌های این شرکت بیان کرد: ۱۴۰ هزار میلیارد تومان جابجایی، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان واریزی و ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برداشت داشته‌ است. ۲۵۰ میلیون تومان درآمد خالص هتل‌ها و رستوران‌ها، ۷۵ میلیون تومان سپرده‌های بانکی واریزی به ناشناس ۴۰ میلیارد تومان، ۶۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، پورسانت دو میلیون تومان، اجاره و ودیعه هشت میلیارد تومان، حقوق ۱۱ میلیارد تومان، تنخواه سه میلیارد تومان، برداشت شخصی ۲۷ میلیارد تومان از جمله تراکنش حساب‌های این شرکت بوده است. 

وی افزود: تعداد کل قراردادهای این شرکت ۸۳۰ فقره بوده که سودهای سه الی ۴۰ درصد به آنها پرداخت می‌شده است. تعداد کل اشخاص ۲۵۹ نفر و جمع مبالغ اصل قرارداد ۳۱۷ میلیارد تومان و سوددهی ۱۶۷ میلیارد تومان بوده است. 

در پایان این جلسه قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام و یادآور شد: جلسه بعدی رسیدگی به پرونده دومان توکان روز شنبه راس ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز