خبرگزاری کار ایران

کاظمی در نطق میان دستور:

گفتمان بی‌اعتبار کردن تحریم‌ها پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۷۹

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور با توجه به تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت ایران، بیان داشت: وزارت خارجه در عرصه جهانی گفتمان بی اعتبار کردن تحریم ها از منظر اخلاق انسانیت را در سطح جهانی پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید حمیدرضا کاظمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درنطق میان دستور خود، گفت: همکاران گرامی همانگونه که می دانید امروز مردم ایران به واسطه تحریم های ظالمانه جبهه استکبار جهانی در شرایط ویژه ای قرار دارد، به نظر می رسد برای خروج از این شرایط باید الزامات خاصی را مدنظر قرار دهیم، در شرایط فعلی به نظر می رسد صرف نظر از شعار باید به تدوین سیاست های دوران ویژه و بحران پرداخت که در چنین شرایطی می توان به اتخاذ سیاست تولید داخلی روی آورد.

 نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور در مجلس ادامه داد: کشور ما با مواد طبیعی و خدادادی می تواند یکی از کشورهای توسعه یافته باشد اما هزینه هایی که نهاد دولت برای ملت ایجاد کرده بار گرانی بر دوش همه ما است، نگاهی به بودجه جاری و عمرانی کشور طی سال های گذشته  گویای این حقیقت است که دولت ما بیش از اندازه فربه و مردم نحیف شده اند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس دهم شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا این همه ریخت وپاش وجود دارد، اظهارداشت:  چرا میلیون ها نفر بیکار هستند، میلیون ها نفر زیر خط فقر زندگی می کنند، به راستی چرا برای ایجاد شعار رونق تولید این همه موانع وجود دارد چرا دلال بازی و واسطه گری این همه سود مند و تولید این همه زیان ده و دردسر آفرین است.

وی بیان داشت: چرا سرمایه گذاران را فراری می دهیم چرا  برای خدمت گذاران واقعی میهن اسلامی این همه موانع ایجاد می کنیم، راه نجات کشور در شرایط فعلی توجه به اقتصاد مقاومتی است، اقتصاد مقاومتی یعنی کار و تلاش مضاعف و بهره برداری، اقتصاد مقاومتی یعنی استوار و سترگ در مقابل دشمنان، اقتصاد مقاومت  یعنی اینکه  ولی نعمت مان، ملت بزرگ ایران دغدغه نان و آب نداشته باشند، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه سلطان های ارز و سکه زندگی مردم را دست خوش طوفان های سنگین نکنند، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه تحریم ها را به فرصت تبدیل کنیم.

این نماینده مردم با اشاره به شرایط حوزه انتخابیه خود گفت: استانی مانند لرستان می تواند با تقویت زیر ساخت ها و گستردش فرهنگ کار و تولید نیازهای غذایی  جمعیت انبوهی از مردم ایران را تامین کند، هدایت و پشتیبانی سرمایه گذاری در مناطق محروم می تواند در راستای عدالت اجتماعی بسیار مفید باشد. با ادامه وضعیت فعلی تخصیص اعتبارات استان ها توسعه نیافته به صورت قطره چکانی همچنان در دام و دور باطل پیشرفت گام خواهند برداشت، از دولت می خواهیم به مشکلات استان های کمتر توسعه یافته مانند لرستان توجه ویژه کند.

کاظمی با توجه به تحریم های ظالمانه استکبار علیه ملت ایران، ادامه داد:  وزارت خارجه با انسجام بخشی همپیمانان و همچنین کشورهای ستمدیده از آمریکا و متحدینش و با جذب روشنفکرها، نخبگان، فعالان سیاسی و مدنی در عرصه جهانی گفتمان بی اعتبار کردن تحریم ها از منظر اخلاق انسانیت را در سطح جهانی پیگیری کند.

وی در ادامه نطق خود به دستگاه های اجرایی تذکر داد و گفت: رئیس جمهور همانگونه که می دانید حوزه انتخابیه این جانب طی هفته های گذشته در مواجه با سیلی که گستره وسیعی از شهرستان را در بر گرفته بود متحمل آسیب های جدی به مرکز شهرستان روستاها، عشایر و راه های ارتباطی، مزارع و باغ ها شد، ضمن تشکر از آقای نجار برای حضور در منطقه سیل زده با عنایت به اهمیت موضوع و حجم بالای خسارت برآورده شده می طلبد حضرت عالی به عنوان ریاست جمهور دستورات لازم را به وزارت کشور، جهادکشاورزی، نیرو و راه و شهرسازی سازمان مدیریت صادر کنید.

این نماینده مجلس ادامه داد :شهر پلدختر به عنوان پشتیبانی رزمندگان اسلام در ۸ سال جنگ تحمیلی بیش از ۷۰ بار مورد شدیدترین بمباران رژیم صدام قرار گرفت، به گونه ای که این شهر به ویرانه ای تبدیل شد و هویزه ثانی نام گرفت افتخار مردم پلدختر این است که در تقدیم تعداد شهید به نسبت جمعیت مقام دوم کشور را دارد، گرچه خدمت گذاری برای مردم شهید پرور این شهرستان را افتخار خود می دانم اما وظیفه بنده را سنگین تر کرده است.

وی گفت: یکی از خواسته های به حق  مردم شهرستان پلدختر این است که با این همه خسارات وارده که جز منطقه جنگی حساب شده است اکنون مانند  استان های همجوار مرزی کارکنان دستگاه های اداری خصوصا فرهنگیان عزیز از مزایای مناطق جنگی بهره مند شوند.

کاظمی خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: طراحی خط راه آهن درود،خرم آباد، پلدختر و اندیمشک با پیگیری های اینجانب و نظر مثبت کارشناسان آن وزارتخانه با توجه به حساسیت های پلدختر که از نظر جغرافیایی در منطقه حساس واقع شده است خواستار تسریع در اجرای این پروژه ملی هستم. با توجه به موقعیت شهرستان پلدختر و حادثه خیز بودن چهار خط ۱۰۰ کیلومتری پلدختر به خرم آباد دستور در تسریع در پروژه را صادر کنید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی عنوان کرد: شهرستان پلدختر با ۲۶۷ روستا سومین شهرستان استان لرستان از نظر وسعت است وزیر راه دستور دهد  اجرای آسفالت جاده های روستایی در اولویت کار قرار گیرد، عوارض سنگین آزاد راه این شهرستان مشکلات جدید برای ساکنین روستاها و عشایر ایجاد کرده است که طی نامه ای به آن وزارتخانه درخواست حل مشکل را داشتم و با وجود دستور تا کنون حل نشده است خواستار به رسیدگی را دارم.

وی بیان داشت: وزیر نیرو همانگونه که مطلع هستید در جریان سیل اخیر در حوزه انتخابیه بنده گزارش ها حاکی از آن است که عدم انجام پروژه های دیوار ساحلی در شهرستان پلدختر و روستاهای حاشیه رودخانه یکی از دلایل اصلی وقوع سیل و بروز خسارت جدید بوده است از شما می خواهم ضمن بررسی علت تاخیر نسبت به اتمام این پروژه اقدام کنید. همچنین نسبت به اتمام پروژه سدهای منطقه دستور دهید.

 نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  گرمسیری بودن پلدختر و فقر و دستتنگی مردم اجرای تعرفه گرمسیری شهرستان را خواستار شد و بیان داشت: آقای رحمانی با گذشت حدود دوسال از گلنگ زنی کارخانه توسط ایمیدرو و  ایجاد امید و انتظار در مردم شهرستان ولی اقدام عملی در خصوص اجرای پروژه صورت نگرفته است انتظار دارم دستور بفرمایید با توجه به محرومیت منطقه، ایمیدرو  نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز