خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت در جمع خبرنگاران:

پرونده قضایی برخی واردکنندگان خودرو در حال رسیدگی است/ به دنبال افزایش تولید و کاهش قیمت خودرو هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۵۱

وزیر صنعت، معدم و تجارت در مورد برخی تخلفات خودروهای وارداتی گفت: خریداران در این موضوع تعیین تکلیف شده‌اند و پرونده قضایی واردکنندگان نیز در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رضا رحمانی در پایان جلسه هیات دولت در مورد قیمت خودروهای موجود در بازار گفت: ما با یک اصولی موضوع را پیگیری می‌کنیم که نهایتاً منجر به افزایش تولید، کیفیت، تیراژ و کاهش قیمت بشود که اهداف نهایی ما است و مجموعه‌ای از اقدامات از جمله برپایی نمایشگاهی در شهر آفتاب این است تا قطعاتی که سابقاً از خارج می‌آمد را داخل‌ ساخت کنیم.

وی ادامه داد: در مورد قیمت اما یک واقعیت موجود در بازار آزاد داریم که باید باشد و تفاوتی بین این قیمت با کارخانه هم هست اما اینکه قیمت در بازار بالا یا پایین باشد جای بحث دارد اما ما به دنبال افزایش تولید هستیم تا تیراژ تولید افزایش یابد و در این مورد برنامه از خودروسازان گرفته‌ایم الان خوشبختانه تولید بهبود یافته و در روزهای آینده هم افزایش خواهد یافت.

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به سوالی درباره تعهدات خودروسازان به خریداران اظهار داشت: خودروسازان موظف هستند که ۸۰ درصد تولید خود را برای تعهدات خود در نظر بگیرند و ۲۰ درصد را با شرایط جدید به بازار عرضه کنند. ما نسبت به این تعهدات حساس هستیم و بنده نسبت به آن تاکید کردم. شاید خودروسازان بگویند که شرایط تغییر کرده است و فورسماژور است اما باید نسبت به تعهدات خود پایبند باشیم.

رحمانی در مورد برخی تخلفات خودروهای وارداتی تصریح کرد: البته بخشی از آنها قبلاً به دست مردم رسیده است و به نوعی خریدار در این موضوع تخلفی نکرده است چون تخلف‌ها پس از خرید مشخص شده است. بنابراین خریداران در این موضوع تعیین تکلیف شده‌اند و پرونده قضایی واردکنندگان نیز در حال رسیدگی است.

وی درباره علت رسوب کالاها در گمرکات خاطرنشان کرد: این موضوع دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ در حال حاضر بخشی از آن به تامین ارز برمی‌گردد و مشکل عمده این بوده است؛ برخی موارد هم به مشکلات ثبت سفارش یا منع ورود برخی کالاها مربوط بوده که موانعش رفع نشده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اخیراً در جلسات کارگروه تنظیم بازار با حضور افراد ذی‌ربط از گمرک، سازمان بنادر و همه ارگان‌های مربوطه، قرار بر این شد که در حوزه مواد اولیه، تولید، قطعات و لوازم پایه، رویه تسهیل‌کننده‌ای اتخاذ شود و الان سرعت عمل بالا رفته و روند خوبی را پی‌گرفته‌ایم.

رحمانی درباره موضوع ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک ابراز داشت: بخشی از اینها قبلاً رفته و دست مردم است، به هرحال آن کسی که خریده است گناهی ندارد و تخلفی نکرده اما بعد معلوم شده که واردکننده تخلف داشته است که حالا مصوبه اخیر فحوایش این بوده که تخلف‌کننده باید مجازات شود و خودروها به دست خریدار برسند.

وی افزود: ما هدفمان این است که تیراژ خودرو افزایش پیدا کند و قیمت خودرو حتماٌ از این قیمت بازار آزاد پایین‌تر آید و برنامه و تعهدی که خودروسازان به ما داده‌اند مستلزم این است که بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم کنترل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز