خبرگزاری کار ایران

گلمرادی در نشست خبری مطرح کرد:

تشریح جزئیات اهداف تشکیل فراکسیون مدیریت منابع انسانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۰۸

یک نماینده مجلس گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون حل مسائل و مشکلات اساسی کشور در حوزه‌های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی گلمرادی در نشست خبری در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اهداف تشکیل فراکسیون مدیریت منابع انسانی به منظور توسعه پایدار بیان کرد: هدف از تشکیل این فراکسیون حل مسائل و مشکلات اساسی کشور در حوزه‌های مرتبط  است. باید به این نکته اشاره کنم که اصحاب رسانه نقش اساسی و کلیدی در موفقیت‌های مدیران و مسئولان دارند.  اصحاب رسانه با بیان مسائل و مشکلات کشور مدیران را آگاه می‌سازند. همه مسئولان و مدیران دارای اشکالاتی هستند اصحاب رسانه با بیان کردن این مشکلات مدیران را در جهت حل آنها سوق می دهند.  

نماینده مردم ماهشهر در ادامه تصریح کرد: امروز وضعیت موجود کشور بیانگر ضعف در مدیریت منابع است. منابع نیز خود به دو دسته مادی و انسانی تقسیم می شوند. در همه نقاط دنیا منابع انسانی به یک سازمان کمک می‌کند تا در جهت موفقیت کشور گام بردارد. اگر همه منابع دنیا در اختیار مدیران ضعیف و ناکارآمد قرار بگیرد قطعا این منابع حیف و میل می‌شود و عملا از کنار این منابع خدمتی به جامعه ارائه نمی شود. برعکس اگر منابع محدود در اختیار مدیران کارآمد قرار بگیرد قطعا با مدیریت صحیح پاسخگو نیازهای جامعه خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به این واقعیت که امروز در کشور در حوزه مدیریتی ضعف داریم بیان کرد: براساس آمار و ارقام موجود کشور ما از منابع مادی گسترده ای برخوردار است این که ما امروز در اقتصاد، معیشت و اشتغال با مشکل جدی روبه رو شده ایم براساس یک ارزیابی به این نتیجه می رسیم که  ما در مدیریت منابع انسانی با مشکل جدی روبه رو هستیم. ضعف در مدیریت منابع انسانی و منابع مادی عامل اساسی و ریشه ای ناکارآمدی ها وعقب ماندگی‌ها در حوزه اقتصاد و معیشت و اشتغال کشور است. در واقع راه اساسی برای حل این معضلات ایجاد ساختارهای کارآمد و فرآیندهای کاری است.

گل مرادی در ادامه به  اشاره به هدف اساسی تشکیل فراکسیون مدیریت منابع انسانی بیان کرد: ما در قالب ساختار کارآمد و اصلاح فرآیندهای مشکل دار می‌توانیم دغدغه اقتصادی، مشکل معیشت و اشتغال مردم را برطرف سازیم. در این فراکسیون ۱۰۰ نفر از نمایندگان که دارای دانش مدیریتی و مهارتی هستند حضور دارند. تا بتوانیم با تلفیق دانش دانشگاهی و دانش مهارتی به هم افزایی و اثربخشی در حل مشکلات دست یابیم. برای رسیدن به موفقیت ما باید الزاماتی را در انتخاب مدیران و همچنین مدیریت منابع انسانی داشته باشیم. این فراکسیون می‌تواند با استفاده از ظرفیت مجلس در دو بعد قانونگذاری و نظارت در این زمینه اثربخش باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف این فراکسیون تهیه یک طرح جامع مدیریت منابع انسانی و تصویب آن در مجلس و ملزم کردن سازمانها برای اجرای آن است. این گونه می توانیم با مدیریت منابع انسانی از منابع مادی خود به درستی استفاده کنیم. یکی دیگر از ماموریت‌های این فراکسیون ارتباط با دانشگاه‌ها به عنوان مرکز علمی است. بهره گیری از ظرفیت دانشگاه به اعضای فراکسیون کمک می‌کند تا با اندیشه ای درست در جهت طراحی و تدوین ضوابط مرتبط با مدیریت منابع گام بردارد. از دیگر اهداف این فراکسیون تعامل با تیم های مدیریتی کشور در سه قوه است. در روز گذشته ما اولین جلسه را با انجمن مدیران توسعه منابع انسانی سه قوه برگزار کردیم. در آن جلسه مباحث استراتژیکی مدیریت و نقاط قوت و ضعف به عنوان عوامل درونی و فرصتها و تهدیدها به عنوان عوامل خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه منابع انسانی بیان کرد: نقش وجایگاه منابع انسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ما باید بپذیریم که تا به امروز در مدیریت این حوزه ضعیف عمل کرده ایم. و توجهات به این حوزه آنقدر کم رنگ بوده که خروجی مدیریت منابع انسانی ما وضعیت موجود است. مشکلات امروز ما به این دلیل است که ما در گذشته صرف به  دنبال برنامه های اضطراری بوده ایم. در حالی که در کنار برنامه‌های اضطراری باید برنامه‌های بلند مدت برای رویارویی با چالشهای آینده کشور داشته باشیم. امروز ارتباط صنعت با دانشگاه یک ارتباط ضعیف است در حالی که ما باید از ظرفیت‌های علمی برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم که این موضوع در بودجه سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

گلمرادی تصریح کرد: ما باید به استراتژی شخصی سازی مدیریت دانش توجه کنیم و دانش تجربی مسولان و مدیران بازنشسته را در اختیار جامعه دانشگاهی و مدیران جدید قرار دهیم. چرا که این تجربه یک گنجینه ای است که براساس آزمون و خطا و شکست و موفقیت شکل گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز