خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

حق بیمه قراردادها و پیمان‌های غیرعمرانی برمبنای صورت مزد یا حقوق ماهیانه کارکنان محاسبه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۳۹۶

ماده ۱۲ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی با رای نمایندگان به تصویب رسید و در ادامه با رای مجلس بند ب ماده ۱۳ این طرح در مورد معافیت مالیاتی قرارداد منعقده با دانشگاه‌ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز از متن طرح حذف شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز مجلس بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات را در دستور کار خود قرار دادند.

بر این اساس ماده ۱۲ این طرح با رای نمایندگان به تصویب رسید و در ادامه با رای مجلس بند ب ماده ۱۳ این طرح در مورد معافیت مالیاتی قرارداد منعقده با دانشگاه‌ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز از متن طرح حذف شد.

بر این اساس سازمان تأمین اجتماعی موظف است حق بیمه قراردادها و پیمان‌های غیرعمرانی (غیر تملک دارایی سرمایه‌ای) پیمانکاران و یا پیمانکاران طراحی و ساخت دارای کارگاه‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و یا فنی و مهندسی ثابت را که موضوع پیمان (با مصالح یا بدون مصالح) در کارگاه‌های ثابت پیمانکار و توسط کارکنان شاغل در آن کارگاه‌ها انجام می‌شود را برمبنای صورت مزد یا حقوق ماهیانه کارکنان یا بازرسی انجام شده محاسبه و وصول نموده و مفاصاحساب قرارداد یا پیمان را صادر کند.

بر این اساس در مواردی که در این‌گونه قراردادها و پیمان‌ها عملیات اجرایی شامل ساخت توأم با یکپارچه سازی، سرهم بندی(مونتاژ)، نصب، نظارت، بازرسی، تست و راه‌اندازی، آموزش، سرویس و نگهداری و خدمات پس از فروش توسط کارکنان شاغل همان کارگاه انجام گردد، به طریق فوق اقدام و مفاصاحساب قرارداد (پیمان) را صادر نماید. محاسبه و مطالبه حق بیمه بر اساس روش «نسبت مزد به کل کار انجام یافته» در این قراردادها و پیمان‌ها ممنوع است.

طبق تبصره این ماده در صورتی که پیمانکاران و یا پیمانکاران طراحی و ساخت برای اجرای قراردادها و یا پیمان‌های صدر این ماده از کارگاه‌های غیر ثابت استفاده نمایند، منحصراً این بخش از پیمان و یا قرارداد مشمول روش « نسبت مزد به کل کار انجام یافته» خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز