خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا: ساز و کار ویژه مالی به زودی اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۱۲

اتحادیه اروپا اعلام کرد که کماکان کار برای اجرایی شدن ساز و کار ویژه مالی ادامه دارد و این ساز و کار به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، اتحادیه اروپا  اعلام کرد که کماکان کار  برای ایجاد مکانیسم پرداخت برای تسهیل تجارت با ایران و جلوگیری از تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه دارد. در واقع این کار  توسط کشورهای عضو (اتحادیه اروپا) انجام می‌شود.

«مایا کوتسیانچیچ» سخنگوی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری گفت: با توجه به اطلاعاتی که در دست ما است، کار ادامه دارد و پیشرفت خوبی هم داشته است.

وی گفت که ساز و کار ویژه مالی به زودی اجرایی می‌شود و ما بر این باوریم که در هفته‌های آینده برای ارتقای مشروعیت تجارت با ایران این ساز و کار ایجاد خواهد شد.

کوتسیانچیچ گفت: این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران  تا زمانی که ایران همچنان به تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای خود پایبند باشد، است .

با این حال، تحلیلگران معتقدند که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مایل به میزبانی اس پی وی نیستند؛ چرا که از واکنش‌های آمریکا در مورد کشورهایی که قوانین تحریم‌ها را زیر پا می‌گذارند، می‌ترسند. این در حالی است که «فدریکا موگرینی» ۱۰ دسامبر در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: اس‌پی‌وی تا پایان سال اجرایی می‌شود. انتظار دارم این ابزار در هفته‌های آینده و قبل از پایان سال به عنوان راهی برای حفاظت و ترویج کسب و کار با ایران اجرایی شود.

در همین حال، ایران از اتحادیه اروپا برای ناکامی در ایجاد اس‌پی‌وی انتقاد کرده است.

به گزارش ایران، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران قطعا اروپا را مسئول عدم اجرای مکانیسم مالی به نام اس پی وی می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز