خبرگزاری کار ایران

اس اند پی گلوبال خبر داد؛

از سرگیری واردات نفت ایران توسط ژاپن از اواخر ژانویه/ توکیو به دنبال تمدید معافیت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۹۳۱

ژاپن قصد دارد بارگیری نفت ایران را در اواخر ژانویه از سربگیرد و همزمان تلاش می‌کند تا معافیت‌ها از تحریم‌های آمریکا را تمدید کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اس اند پی گلوبال، شرکت (JXTG )جی تی ایکس جی ژاپن به دنبال این است تا بار دیگر  بارگیری خرید نفت ایران را در اواخر ژانویه از سر بگیرد و این در حالی است که به طور همزمان  شرکت «کاسمو اویل» قصد دارد حدود ۱.۸ میلیون بشکه نفت ایران را اواخر ماه جاری به محض حل و فصل شدن   مسائل موارد مالی، بارگیری کند.

رییس انجمن نفت ژاپن در مصاحبه با  «اس اند پی گلوبال پلاتس» اعلام کرد : ما به دنبال تمدید معافیت‌ها از تحریم‌های آمریکا برای ادامه واردات نفت ایران هستیم.

«تسوتومو سوگیموری» رییس شرکت جی‌ایکس‌تی‌جی که شرکت مادر JXTG Nippon Oil & Energy - بزرگترین پالایشگاه ژاپن- محسوب می‌شود برای ادامه خرید نفت از ایران ابراز امیدواری کرد و گفت:  امیدواریم بتوانیم واردات نفت ایران را هرچه زودتر مجددا آغاز کنیم. ایران را منبع مهمی از  نفت می‌دانیم  برای همین هم  قصد داریم بارگیری نفت ایران را هرچه سریع‌تر به محض فراهم شدن شرایط مجددا آغاز کنیم.

این مقام ژاپنی در حاشیه مراسم سال نو انجمن نفت ژاپن گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که پس از زمان معافیت ۱۸۰ روزه مشخص نیست بتوانیم در ماه مارس نفت ایران را بارگیری کنیم.

وی درادامه افزود: امیدوارم بتوانیم بارگیری نفت ایران را در ماه جاری مجددا از سر بگیریم اما به دلایل  مختلف از جمله مسائل مالی ، امکان تاخیر خرید نفت ایران از ماه ژانویه به فوریه وجود دارد.

«تاکاشی تسوکیوکا»، رییس انجمن نفت ژاپن هم در این باره  گفت: صنعت نفت ژاپن از دولت می‌خواهد تمدید معافیت از تحریم‌های آمریکا را ضمانت کند.

«شونیچی تاناکا»، رییس «کاسمو اویل» هم اظهار کرد: نگرانی‌های مربوط به مشکلات بیمه حل شده است و این شرکت قبل از از سرگیری واردات نفت از ایران به دنبال کسب تایید و موافقت نهایی بانک‌های ژاپنی است. 

تاناکا در ادامه گفت: به دنبال خرید حدود ۱.۸ میلیون بشکه محموله روی یک نفتکش در انتهای ژانویه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز