خبرگزاری کار ایران

منتظری به دادستان‌ها دستور داد:

جلوگیری از برخورد و ممانعت از کسب و کار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی تا زمان تصویب ضوابط مربوطه

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۷۸

دادستان کل کشور با ارسال ابلاغیه‌ای به تمامی دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها خواست تا زمان تصویب ضوابط مربوطه، از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب‌وکار شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی به درخواست شهرداری‌ها خودداری به عمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس شود.

به گزارش ایلنا، متن ابلاغیه حجت‌‌الاسلام محمدجعفر منتظری به شرح زیر است:

دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استا‌ن‌ها

سلام علیکم

پیرو بخشنامه شماره ۹۰۰۰.۴۳۸.۱۳۹۷.۱۴۰ مورخ ۱۳۹۷.۰۱.۰۸ در خصوص ضوابط و شرایط فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، ضمن تاکید بر مفاد آن از حیث عدم ضرورت صدور پروانه فعالیت و یا هرگونه مجوز دیگر از ناحیه شهرداری‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر و بار اینترنتی، از آنجا که طبق تصویب نامه شماره ۲۰۳۳۴/ ت ۰۵۰۵۰۱ - ۲۲/۲/۱۳۹۵ هیئت محترم وزیران، فقط نظارت بر این نوع کسب و کارهای اینترنتی بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است؛ اما تعیین ضوابط نظارتی موکول به تصویب و ابلاغ دستورالعمل مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت کشور می‌باشد که این دستورالعمل به تصویب نرسیده است.

از سوی دیگر واگذاری تعیین تکلیف این کسب و کارها به نظرات متفاوت و بعضا متضاد شهرداری شهرهای مختلف اسباب بروز اختلاف جدی و از بین رفتن این نوع کسب و کار خواهد بود.

لذا مقتضی است تا تصویب ضوابط مربوطه از هرگونه برخورد و ممانعت از کسب و کار این شرکت‌ها به درخواست شهرداری ها خودداری بعمل آید و هرگونه تخلف صنفی این کسب و کارها جهت برخورد قانونی به اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی منعکس گردد.

بدیهی است به منظور رعایت مسائل امنیتی و زیست محیطی، اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی موظف است در خصوص الزامی نمودن اخذ گواهی فقدان سوء‌سابقه برای بکارگیری رانندگان و نیز بکارگیری خودروهای دارای معاینه فنی اقدام لازم انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز