خبرگزاری کار ایران

نماینده صومعه‌سرا:

هرچه جلوتر می‌رویم مجلس ضعیف‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۰۹

نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم مجلس ضعیف‌تر می‌شود، ابراز کرد: بیشتر کار مجلس امروز به کارهای اجرایی ریز اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کاظم دلخوش اباتری به عنوان نماینده طراحان طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس عنوان کرد: این طرح از دوره هفتم مجلس در ارتباط با استانی شدن انتخابات وجود داشته است و طرح‌های مختلفی نیز در رابطه با آن تهیه شد. در این مدت بعضاً شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح می‌گرفت و مقام معظم رهبری نیز در این باره دیدگاه‌هایی را مطرح کردند.

وی تاکید کرد: در این دوره‌ها اصلاحاتی انجام شد و هم اکنون به اینجا رسیدیم که این طرح را در دستور کار مجلس قرار دهیم. ما هرچه در مجلس جلوتر می‌رویم به دلیل مشکلات اجرایی در کشور، مجلس آلوده به مسائل ریز اجرایی می‌شود و دستگاه‌های اجرایی نیز بعضاً توپ را به زمین مجلس می‌اندازند و این باعث می‌شود که کیفیت مجلس کاهش پیدا کند.

نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه انتخابات مجلس را پیش‌رو داریم، اظهار کرد: ما باید به زمان‌بندی‌ها بحث استعفا، بحث‌های الکترونیکی کردن و نظرات شورای نگهبان را مورد توجه قرار دهیم. الان هم زمان بودجه است و ما تا پیش از عید باید برای آن وقت بگذاریم. استانی شدن انتخابات را الان مطرح کردیم که به قانون اساسی هم خدشه‌ای وارد نشود. مردم باید در سطح استانی رای بدهند و نمایندگان خود را به عنوان نماینده استانی-شهرستانی انتخاب کنند.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: کیفیت کار مجلس را ببینید، ما قانون می نوسیم و هر شش ماه آن را باطل یا جابجا می‌کنیم. ۸۰ درصد از کار نمایندگان مربوط به کار اجرایی شده که وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که به وظیفه خود عمل کند. مجلس ما تا حدود ۸۰ درصد نمی‌تواند کار قانونگذاری و نظارت را انجام دهد و در اجرا نیز نمی‌تواند مردم را اقناع کند در نتیجه با ریزش روبرو می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که نمایندگان به قانونگذاری بپردازند. اگر ما در مجلس چالش داریم باید به این مورد توجه کنیم که آیا مجلس امروز ما همان عصاره فضایل ملت است که امام فرمود؟ با این قانون مردم وارد صحنه می‌شوند و نمایندگان و کاندیداها می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

دلخوش با بیان اینکه انتخابات مجلس در شهر تهران به صورت لیستی انجام می‌شود، یادآور شد: آیا این بد است که به صورت لیستی انتخابات برگزار می‌شود؟ مردم در استان‌های دیگر نیز می‌توانند نمایندگان خود را اینگونه انتخاب کنند تا کسانی به مجلس بیایند تا بتوانند مشکلات را رفع و کارشناسی کنند. در این صورت مجلس قوی‌تر می‌شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه هرچه جلوتر می‌رویم مجلس ضعیف‌تر می‌شود، ابراز کرد: بیشتر کار مجلس امروز به کارهای اجرایی ریز اختصاص یافته است در صورتی که توزیع کنتور آب و برق با رئیس اداره مربوطه است. در مجلس باید قانونی نوشته شود که کل مردم از آن سود ببرند. طرح استانی شدن انتخابات می‌تواند قابل ویرایش و پیشنهاد دادن هم باشد. در نتیجه ما درخواست تبصره یک ماده ۱۰۰ دادیم که بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم. دقت کنید که نباید اجازه دهیم برخی با احساسات خود جایگاه مجلس را خدشه‌دار کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز