خبرگزاری کار ایران

بولتون شرایط خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۳۹۱

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ شرایط خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را بیان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از میدل ایست، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ یکشنبه شرایط خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را بیان کرد و گفت در این حرکت حمایت از متحدان ما باید تضمین شود.

نظرات جان بولتون در سفر به سرزمین‌های اشغالی نشان داد که خروج سربازان ایالات متحده از سوریه به صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد.

بولتون در این خصوص گفت: ما در مورد تصمیم رییس‌جمهور مبنی بر عقب‌نشینی از سوریه بحث خواهیم کرد، اما این کار را از شمال شرق سوریه به گونه‌ای انجام می‌دهیم که اطمینان حاصل کنیم داعش در این منطقه شکست خورده و نمی‌تواند دوباره احیا شود و امنیت این منطقه دوباره به خطر بیافتد.

این مقام سیاسی ایالات متحده آمریکا در دیدار با نتانیاهو خاطرنشان کرد که ما امنیت اسرائیل و دیگر دوستانمان در منطقه را تضمین می‌کنیم و همچنین متوجه و مراقب کسانی که با ما در جنگ علیه داعش جنگیدند، هستیم.

مشاور امنیت ملی به روشنی تصریح کرد که آمریکا مایل نیست ترکیه وارد عملیات نظامی شود، «مگر اینکه هرگونه عملیاتی، با همراهی با آمریکا باشد».

وی هم چنین علاوه‌ بر این درباره برنامه‌های کشورش برای حفظ تعدادی نیرو در پایگاه التنف در نزدیکی مرز اردن که منطقه‌ای استراتژیک در جنگ سوریه محسوب می‌شود، صحبت کرد .

وی گفت که التنف در خصوص تصمیم آمریکا برای جلوگیری از گسترش ایران در سوریه از نظر استراتژیک بسیار مهم است.

این مقام آمریکایی همچنین با اشاره به تاثیر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و درگیری  بین کردها در شمال شرق سوریه و ترکیه گفت: به‌طور قطع پس از خروج ما فضایی متفاوت شکل خواهد گرفت، تردیدی در این وجود ندارد اما هیچ تمایلی برای این نداریم که شاهد گسترش نفوذ ایران باشیم و نسبت به این موضوع مطمئن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز