خبرگزاری کار ایران

کامران در جریان سوال از وزیر آموزش و پرورش:

اگر ما درست عمل می‌کردیم معلمان هم اعتراض نمی‌کردند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۹۰۸

یک نماینده مجلس گفت: ما باید دراین باره جدی وارد شویم، زیرا به نظر می‌رسد اراده قوی برای اجرای رتبه‌بندی در این وزارتخانه وجود ندارد. این یک کار ریشه‌ای است البته دولت قبل هم این اراده را نداشت اما باید این قانون اجرا شود، چرا که رتبه‌بندی معلمان مهم‌ترین مساله‌ی آموزش و پرورش و زیرساخت آن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا  حسن کامران در جلسه علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما ۳۱ استان با یک میلیون معلم و چند میلیون دانش‌آموز داریم که این سرمایه انسانی توسط معلمان باید پرورش داده شود. اگر ما درست عمل می‌کردیم معلمان هم اعتراض نمی‌کردند. دشمن از همین تجمعات استفاده می‌کند و شکاف حفاظتی و گسل جدید ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به الزام دولت در برنامه ششم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، خاطر نشان کرد: ما باید دراین باره جدی وارد شویم، زیرا به نظر می‌رسد اراده قوی برای اجرای رتبه‌بندی در این وزارتخانه وجود ندارد. این یک کار ریشه‌ای است البته دولت قبل هم این اراده را نداشت اما باید این قانون اجرا شود، چرا که رتبه‌بندی معلمان مهم‌ترین مساله‌ی آموزش و پرورش و زیرساخت آن است.

کامران در بخش دیگری از اظهارات‌اش اظهار کرد: متاسفانه استیضاح را از ما می‌گیرند و تنها سوال و تحقیق و تفحص مطرح می‌شود که در این زمینه هم فقط وعده و وعید داده می‌شود. لایحه رتبه‌بندی ششم شهریورماه به دولت رفته و سه ماه در پیچ و خم‌های اداری کمیسیون‌ها قرار گرفته است. همچنین ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رتبه‌بندی دیده شده که در سقف دوم بودجه است و معلوم نیست که اجرایی شود و به نظر می‌رسد سرکاری باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا آموزش و پرورش توانسته کادرسازی کند، ادامه داد: ما باید جایگاه معلم را حفظ کنیم کسانی هستند که با زحمت فوق‌لیسانس و دکتری می‌گیرند، اما از ارتقاء خبری نیست، بعضی از معلمین دو شغله هستند، نوه و نتیجه و مشکلات زیادی دارند. ما معلمی داریم که مسافرکشی می‌کنند اینها کارایی را پایین می‌آورد. حتی اعتراضات به تجمع هم کشیده شده و بار امنیتی پیدا کرده است. لذا باید در این باره اقدام عملی کنیم.

کامران اضافه کرد: از سال ۱۳۸۱ پرونده‌ رتبه‌بندی در دولت مفتوح و ۳۰ استان درگیر مطالبات این قشر زحمتکش هستند. معلمان ما شأن بالایی دارند و نمی‌شود سرشان شیره مالید، بلکه باید نشان دهیم عزم و اراده جدی برای ارتقاء وضعیت آنها داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز