خبرگزاری کار ایران

محمدی در نطق میان دستور:

ارکان نظام بدانند دشمن به چیزی جز فروپاشی راضی نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۵۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فضای سیاسی و اجتماعی کشور باید تبدیل به فضای گفت و گوی سازنده و با حسن نیت نسبت به یکدیگر شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، داود محمدی در نطق میان دستور خود ضمن استمداد از روح بزرگوار شهدای انقلاب اسلامی، مطرح گفت: آنچه همه ما را بر آن می‌دارد که به عنوان علاقمندان به کشور به میزان و خصوصاً ما نمایندگان ملت دیدگاه های خود را در خصوص شرایط خطیر و حساس کشور مطرح کنیم؛حجم عظیم آسیب‌ها و خطراتی است که متوجه میهن عزیزمان ایران اسلامی شده است. 

نماینده مردم تهران  با بیان عوامل موثر در مشکلات امروزه کشور تاکید کرد:در تحلیل شرایط موجود عوامل متعددی موثر هستند که از بین آنها ۳عامل از همه مهم تر و تاثیرگذارتر است.عامل اول ضعف ها و اشتباهات و ندانم کاری های و قصور برخی مسئولین و متصدیان آن و عدم راهبرد مناسب جهت رفع نارسایی ها و مشکلات موجود کشور است، عامل دوم عدم بکارگیری مدیران توانمند ،دلسوز ،شجاع ،صادق و سالم و عامل سوم فشارها و توطئه‌های رژیم قلدر و عهدشکن حاکم بر آمریکا و اغیار شوم آن رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه است.

محمدی با بیان اینکه در راستای شناخت مشکلات و معضلات کشور دریافت برخی نکات ،ضروری است،مطرح کرد:نظام جمهوری اسلامی ایران باید با صلابت،قدرت و پایبندی به اصول و مبانی راه خود را با تدبیر و عقلانیت ادامه دهد،ارکان نظام باید بدانند دشمن به چیزی جز فروپاشی راضی نخواهد شد؛بنابراین حفظ کشور و اقتدار آن در شرایط فعلی در سایه ایستادگی،پایمردی،همدلی و همراهی همه مردم حاصل خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیا ن اینکه حرکت در مسیر اتحادسازی و یک صدایی وظیفه همه از جمله حاکمیت، مردم ،مجلس ،رسانه‌ها ،نخبگان و همه نهادهای مسئول و تاثیرگذار کشور است، ادامه داد:شناسایی منصفانه عوامل جدایی، افتراق و کوشش در جهت از بین بردن آن ها وظیفه ملی است؛هر صدایی که ایجاد چندگانگی یا دوگانگی کند راهی به خطا رفته و بر خلاف منافع ملی حرکت کرده است .

محمدی با اشاره به اینکه رمز همه پیروزهای ملت وحدت در کلام و عمل بوده و است،اظهار کرد:هر جناح ،گروه و نهادی به وحدت ملت توجه نداشته باشد؛بداند که بر خلاف منافع حیاتی کشور و نظام ملت اقدام کرده است.رفع نگرانی های سیاسی کشور وظیفه ذاتی حاکمیت و نهادها و افراد تاثیرگذار نظام است.

وی با بیان اینکه کوبیدن بر طبل افتراق مضر بر وحدت کشور است،تاکید کرد:استفاده از دانش و تجارب همه صاحبنظران،اندیشمندان ،سرمایه های ملی ،چهره ها و شخصیت های محبوب مردم از بین بردن شکاف های موجود و ایجاد ائتلاف اجتماعی فراگیر و بهره گیری از نخبگان دلسوز و فهیم در شرایط بحرانی حاضر بسیار ضروری است.

محمدی با بیان اینکه تریبون‌ها ،رسانه ها و گروه ها اگر دل در گرو عزت و پایداری ایران دارند وظیفه ای جز اتحاد و وحدت ندارند،ادامه داد:کلامی که دشمن را خوشحال کند کلامی الهی و ملی نیست، نقدها باید سازنده و در جهت توسعه و قدرت بیشتر نظام و مبتنی برعقلانیت علم و آگاهی و شناخت دقیق مشکلات و رفع  آسیب‌ها  و نارسایی ها باشد.

عبور از بحران های اقتصادی بدون عزم جدی برای شفاف‌سازی و مقابله با مفسدین امکان پذیر نیست

نماینده مردم تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر این موضع که کشور دچار بحران اقتصادی است و آمریکا با همه قدرت و سرمایه گذاری فراوان قصد دارد ما را از پای درآورد که قطعاً مردم فهیم ایران او را ناامید خواهد کرد:اتخاذ تدابیر منطقی ، عقلانی و آگاهانه،بهره گیری از همه امکانات کشور ،بکارگیری نیروهای نخبه و توانمند، ایجاد راهکارهای مناسب و کنترل شده و علمی ،استفاده از تجارب گذشته حتی تجربه دیگر کشورها که در مراحل بحران از آن استفاده  کردند؛ می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه عبور از بحران های اقتصادی موجود بدون عزم و اراده جدی برای شفاف‌سازی و مقابله با مفسدین امکان پذیر نیست،تاکید کرد: تبعیض و مصلحت اندیشی در این خصوص خلاف بالاترین مصلحت نظام برای کسب اتحاد ملی ضروری است. مردم باید شاهد رسیدگی سریع ،عادلانه و جدی در این مورد باشند.

محمدی با اشاره به اینکه دولت باید بداند که مدیریت ناتوان بی‌انگیزه قادر به حل مشکل و اراده کشور نیست، اتخاذ رویکرد اقتصادی و اجرایی علمی و مناسب که بتواند به سرعت مشکلات  را کاهش دهد ضروری است.

وی تاکید کرد: برخورد قاطع درخصوص قاچاق کالا، کاهش ارزش پول ملی، گرانی‌های سرسام‌آور و افسارگسیخته نیاز به برنامه‌ای مدون و عملیاتی و شفاف دارد.قبل از اقدام باید مردم شفاف در این موضوع گفت‌و‌گو کرد آنها را از مسایل آگاه و در مورد تصمیمات دخالت داد.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه اتحاد و ائتلاف اجتماعی درمان بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه خواهد بود،ادامه داد:بدون شک فشارها و توطئه های خارجی و تحریم های ظالمانه و خلاف اهداف متعالی بشری که عمدتاً توسط جریان عهدشکن فعلی حاکم بر آمریکا به اجرا درآمده است؛ بر ایجاد تنگناهای  فعلی و کاهش اثربخشی تلاش‌ها موثر واقع شده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم با بیان اینکه آنچه که باید مورد توجه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تعامل مثبت موثر در سیاست خارجی و ایجاد رابطه و تعامل مفید سازنده با جهان خارج است که در کنار عزت و صلاح کشور باید آن را عملیاتی کرد، مطرح کرد: وجود افراد با سلایق متفاوت و احزاب و تفکرات مختلف در چارچوب قانون اساسی؛باعث رشد و پیشرفت فکری و توسعه پایدار خواهد شد و  کشور از این طریق به راه کارهای سریعتر خواهد رسید و گفتمان عقلانیت را در فضای کشور حاکم خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه فضای سیاسی و اجتماعی کشور باید تبدیل به فضای بحث و گفتگوی سازنده و آزاد با حسن نیت نسبت به یکدیگر شود، گفت: همه علاقمندان به کشور و نظام حوزه های علمیه، نخبگان و دانشگاهیان باید با اهتمام تمام  نسبت به گفتمان اقدام کنند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امنیت و آرامش موجود در کشور حاصل خون شهدا و فداکاری‌های نهادهای نظامی و امنیتی است که در داخل و خارج کشور به دفاع از کشور نظام و اسلام اهتمام دارند، باید در برابر عظمت آنها سر فرود آورد و ادای احترام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز