خبرگزاری کار ایران

سرمست در مراسم معارفه خود بعنوان استاندار قم:

آسیب نارضایتی مردم به همه می رسد/ پاسخگویی به مردم شاخصه حکمرانی خوب

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۳۳

استاندار جدید قم با بیان اینکه همه ما در یک کشتی نشسته ایم و باید در راستای خدمت به مردم و رضایتمندی آنان گام برداریم، تاکید کرد: بدانیم که اگر خدای ناکرده روحیه نارضایتی در مردم حاکم شد، آسیب آن به همه خواهد رسید. فراموش نکنیم که حوادث دیماه سال ۹۶ نشان داد که مردم بین اصلاح طلب و اصولگرا یا روحانی و مکلا تفاوتی قائل نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، بهرام سرمست عصر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار جدید قم، که با حضور چهره های سیاسی و علما در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، خدمت به قم، فقط خدمت به یک شهر نیست، بلکه خدمت به آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران است و بنده هم بر این اعتقاد هستم.

وی با اشاره به تکه کلام اینجا قم است، اظهار داشت: اعتقاد دارم که قم فقط یک استان معمولی نیست، بلکه استانی است که بازتاب فعالیت آن، در کشور و جهان اسلام نمود دارد؛ یعنی قم یک جهان شهر است و باید در تراز یک جهان شهر شیعی و جهان اسلام برای آن کار شود.

*با افتخار مسئولیت استانداری قم را پذیرفتم

استاندار جدید قم، با اشاره به چگونگی قبول مسئولیت استانداری قم تصریح کرد: رهبری جمله ای دارند که دنبال پست و مسئولیت نروید و بر همین اساس، در شورای معاونان وزارت کشور که خدمت رحمانی فضلی، وزیر کشور مشغول بکار بودم، قبول مسئولیت استانداری استان های مختلف کشور به بنده پیشنهاد می شد که آنها را نمی پذیرفتم چون واقعا تمایلی به استاندار شدن نداشتم اما وقتی بحث استان قم مطرح شد، نتوانستم نه بگویم و این مسئولیت را با جان و دل و با افتخار پذیرفتم. البته از اعتماد رحمانی فضلی بسیار سپاسگزارم و امیدوارم لایق اعتماد ایشان و حسن روحانی و مجموعه دولت تدبیر و امید باشم.

سرمست با اشاره به شناخت خود از ظرفیتهای موجود در استان قم خاطرنشان کرد: همه می دانیم که استان قم خاستگاه انقلاب اسلامی ایران بوده و از ظرفیت های دینی بسیار بالایی برخوردار است و وجود بارگاه حضرت معصومه(س)، بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع و حضور علما و مراجع بزرگوار تقلید از جمله این ظرفیت ها محسوب می شود.

وی با تأکید بر این که افتخار می کنم فرصت خدمت در استان قم را پیدا کردم ابراز داشت: امیدوارم خدمت در این استان، ذخیره آخرت بنده و ادای دین من به دین و مذهب باشد.

استاندار قم با بیان این که باید روی بحث عمران منطقه قم تمرکز ویژه ای داشت، عنوان کرد: بنده برای خدمت در این استان، روی تعامل و همراهی بزرگان قم و همچنین آنانی که در سطح ملی صاحب مقام و منصب هستند، حساب کرده ام و البته معتقدم برای خدمت به مردم، باید از تمام ظرفیت های اجتماعی هم بهره ببرم و بر همین اساس از تمام گرایشات سیاسی و نظرات شان در حد امکان بهره خواهم برد.

سرمست افزود: استان قم دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ای است، اما بالفعل کردن این ظرفیت ها، هنر مدیران است و از خدا می خواهم که من را در استفاده از این ظرفیت ها، موفق گرداند.

وی با بیان اینکه از استانداران سابق قم هم می خواهم که اگر تجربه ای دارند آن را از من دریغ نکنند، یادآور شد: به نظر بنده قم ظرفیت هایی فراتر از آن چه که تا کنون بیان شده دارد که بخشی از آن در حوزه صنعتی و اقتصادی است و بر همین اساس از بخش خصوصی استان قم می خواهم قدم های بزرگ خود را در راه کارآفرینی بردارند و بدانند مورد حمایت قرار می گیرند.

استاندار قم با اشاره به اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است و نباید به سمت پروژه های بدون کار کارشناسی رفت، بیان کرد: معتقدم که باید در اجرای پروژه ها، کار کارشناسی صورت گیرد؛ اگر ۲ یا ۳ پروژه به اتمام برسد بهتر از آن است که چند پروژه را که نمی دانیم چه فوایدی دارد را شروع کرده و به اتمام هم نرسانیم؛ معتقدم همه پروژه ها در قم، باید پیوستی متناسب با قم داشته باشد؛ حالا ممکن است این پیوست فرهنگی، زیست محیطی و یا اقتصادی باشد.

*فاصله کلنگ و قیچی باید کوتاه شود

وی اضافه کرد: قم به لحاظ آن چه که هست و باید باشد، فاصله دارد و ما باید این فاصله ها و فاصله حرف ها تا عمل ها را کم کنیم؛ متأسفانه عمر برخی از پروژه ها از عمر مدیریتی برخی مدیران بیشتر است در حالی که نباید این طور باشد؛ معتقدم ما باید مدیرانی باشیم که در دوره مدیریت مان، فاصله کلنگ تا قیچی را کوتاه باشد؛ یعنی کمترین زمان ممکن میان کلنگ زدن پروژه تا افتتاح آن وجود داشته باشد.

استاندار قم خطاب به مدیران استان قم، گفت: توفیق خدمت به مردم و همچنین توفیق خدمت در استان قم، برای همه کس اتفاق نمی افتد و از این رو باید این نعمت را قدر بدانیم؛ باید پروژه هایی که متناسب با وجهه بین المللی قم باشد را مورد توجه قرار دهیم.

*تسریع در کار قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان

سرمست افزود: یکی از پروژه هایی که باید تمرکز ما بر آن معطوف شده و در کار آن تسریع شود، پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان است.

*ضرورت توسعه گردشگری مذهبی در قم

وی با بیان اینکه باید بر مسئله گردشگری مذهبی و توسعه آن در استان قم توجه کنیم، اظهار داشت: وقتی ادعا می کنیم سالانه بیشتر از ۲۰ میلیون مسافر از حدود ۱۰۸ کشور دنیا به قم می آیند، باید برای آنها، زیرساخت های مناسب خدماتی و رفاهی را هم فراهم کنیم.

*پاسخگویی به مردم شاخصه حکمرانی خوب 

استاندار قم با بیان اینکه پاسخگویی مدیران ادارات، از شاخصه های حکمرانی خوب است که در فرمایشات گهربار امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر هم دیده می شود، تصریح کرد: در کشوری که ادعای استقرار نظام جمهوری اسلامی داریم، برازنده نیست مسئولانی در ادارات داشته باشیم که وقتی مردم به آن ها مراجعه می کنند، ناراضی بازگردند. 

سرمست ادامه داد: ما مسئولان باید بدانیم، علاوه بر اینکه وظیفه سازمانی داریم در راستای رفع مشکلات مردم حرکت کنیم، یک وظیفه شرعی و انسانی هم داریم که در دنیای امروز با عنوان وظیفه شهروند مدنی از آن یاد می شود. زمانی می توانیم کار درست انجام دهیم که خدا را ناظر بر فعالیت های خودمان ببینیم و رضایت شهروندان را در نظر داشته باشیم؛ و خودمان را جای ارباب رجوع بگذاریم.

*آسیب نارضایتی مردم به همه می رسد 

وی با بیان اینکه تمام سرمایه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند، خاطرنشان کرد: همگان باید بدانیم که اگر خدای ناکرده مردم ناراضی باشند، آسیب آن به همه خواهد رسید؛ باید بدانیم که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و باید برای خدمت به مردم قدم برداریم. فراموش نکنیم که حوادث دی ماه سال ۹۶ نشان داد که مردم بین اصلاح طلب و اصولگرا یا روحانی و مکلا تفاوتی قائل نیستند، بلکه مردم شرایط خوب می خواهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز