خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

انگلیس باید شرمگین از حمایت‌‌‌های سیاسی از دولت‌‌های متجاوز به یمن و صدور تسلیحات به آنها باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۵۴۵

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اظهارات وزیر خارجه انگلیس عجولانه، نادرست و نوعی دخالت در امور داخلی یک کشور مستقل است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به برخی اظهارات مداخله‌‌جویانه و ناپسند وزیر امور خارجه انگلیس و بیان ادعاها و بکارگیری واژگان نابجا و غلط نسبت به ایران گفت: از بکارگیری چنین عبارات و اصطلاحاتی توسط ایشان علیه ایران ابراز تاسف می‌‌‌کنم. متاسفانه وزیر امور خارجه انگلیس طی روزهای اخیر در چند نوبت در خصوص موضوعی که اصولا ارتباطی به کشور متبوع وی ندارد، اظهاراتی عجولانه و نادرست مطرح کرده است که گویای عدم اشراف کافی ایشان به موضوع بوده و به نوعی مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل است.

وی افزود: وزیر امور خارجه انگلیس به کارنامه دولت متبوعش در خاورمیانه در دهه‌‌‌‌ها و سال‌های اخیر نگاه و بررسی کند که سیاست‌‌ها و حمایت‌‌‌های دولت انگلیس از گروه‌‌های تروریستی و کشورهای متجاوز چه فجایع انسانی و بحران‌‌هایی را برای ملت‌‌‌های خاورمیانه رقم زده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: نگاهی به وضعیت اسفبار مردم یمن، سوریه، فلسطین و... اعم از ویرانی‌‌های گسترده، بیماری، آوارگی و بی‌‌‌خانمانی، فقر و گرسنگی و فاجعه‌‌ای که به‌خصوص امروز در یمن توسط کشورهای متجاوز، به وجود آمده است، نقش دولت متبوع جرمی هانت و اقدامات کشورهایی که دریافت‌‌کننده میلیاردها دلار تسلیحات از انگلیس هستند و از همین تسلیحات برای دمیدن در آتش جنگ و نفرت و ویرانی در منطقه ما استفاده می‌‌‌کنند، وضعیتی شرم‌‌آور و ننگین به وجود آورده است. آنان باید از حمایت‌‌های سیاسی از دولت‌‌های متجاوز به یمن و صدور تسلیحات کشتار آدمیان و فاجعه‌‌ای که در این کشور رخ داده است، شرمگین باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز