خبرگزاری کار ایران

دری نجف‌آبادی:

باید قدس را از حلقوم اسرائیلی‌های کودک‌کش بیرون کشید

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۲۴

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیچ گاه نباید در مسیر فقاهت و شهادت دچار تردید شد، درست است شرایط فعلی، ارزی و گران‌ها واقعا دور از انتظار بود و گرانی گریبان همه را گرفته است، اما نباید اصل نظام را فدا کنیم.

به گزارش ایلنا، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در هفدهمین هم اندیشی معاونین تهذیب و تربیت حوزه های علمیه استانی، در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) شهر اراک با اشاره به جایگاه مهم ایمان و تقوای الهی در زندگی، عنوان کرد: درجات ایمان متفاوت است، ابتدا باید خدا را بشناسیم سپس عبادت کنیم تا توحیدی خالص داشته باشیم.

وی با بیان این که معرفت مقدمه عبادت است و عبادتی که انسان را به توحید خالص برساند، نجات بخش است، افزود: در قیامت به اندازه فکر و معرفت و عقول از انسان بازخواست می شود و درجه بهشت نیز به همین اندازه است. بدون عقل و معرفت مگر می توان به مقامی رسید، مقام والا فقط در عبادت نیست در معرفت و شناخت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه خوشبختانه در بدنه حوزه نیروهای ارزشمندی وجود دارد، اظهار کرد: مدیریت منابع و برنامه ریزی موجب می شود بتوان بهترین ظرفیت ها را در حوزه شناسایی کرد و ساماندهی داد و در مسیر تبیین آموزه های دینی و اخلاقی در جامعه به کار گرفت.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: حوزه رسالت مهمی در گسترش معارف اسلامی و دینی و قرآنی در جامعه دارد از این رو روحانیت باید مزین به فقاهت و اخلاق باشد تا بتواند الگوی جامعه در بینش و رفتار شود. مبادا روحانیت که خود عمری جوانان را به جنگ، فداکاری، ارزش ها و اخلاق دعوت کرده خود از قافله عقب بماند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها آثار و برکات زیادی دارد که البته باید با پرهیز از هزینه‌های گزاف برگزار شود و خروجی بالایی داشته باشد، عدهای در برگزاری همایش‌ها به ویژه برنامه‌های قرآنی هزینه‌های بالایی انجام می‌دهند و می‌گویند رهبری فرمودند برای قرآن هزینه کنید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: منظور مقام معظم رهبری از هزینه‌ها اسکان و اقامت‌های سنگین، ولخرجیها و هزینههای کذایی به نام قرآن و معارف نیست، بلکه سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در نشر قرآن و ارزش های دینی و اخلاقی و قرآنی است.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه اخلاق را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید بر اساس آثار گرانبهای اخلاقی و دینی بر جای مانده از بزرگان دین، مباحث کتاب اخلاق برای طلاب تدوین شود که قطعا کار با ارزشی خواهد بود. طلاب ترغیب شوند تا آثار گران‌بهای اخلاقی را مطالعه کنند و در تهذیب بکوشند. این کتاب‌ها باید در حوزه‌های علمیه تدریس شود و اساتید اخلاق نیز به تدریس این کتاب‌های ارزشمند توجه داشته باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: بزرگان دین معارف زیادی را در کتب و آثار خود به میراث گذاشته‌اند، یکی از بهترین آثار برجای مانده از علامه مجلسی است که گنجینه‌ای بزرگ حاوی روایات فراوان است. منظور از تدریس کتب اخلاقی توجه به حفظیات نیست اگر معرفت نسبت به مسائل اخلاقی در کتاب‌ها باشد به اهداف خود در تهذیب دست یافته ایم.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: طلاب فرصت با ارزشی در تهذیب دارند، سعی شود به طور غیر مسقیم در دعوت به نیکی ها و خیرات برنامه ریزی شود، هر چه مسائل غیر مستقیم بیان شود، بی شک تاثیر دو چندانی دارد. برگزاری اردوهای تربیتی، زیارتی و سیاحتی مناسب برای طلاب اهمیت زیادی دارد. همچنین راهنمایی افراد مخلص و دلسوز و با صفا می تواند طلبه و طالب کمال و سعادت را در حوزه متحول کند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که باید تلاش کنیم بیش از پیش فضای مدارس، روحانی شود، چرا که فضای محبت، عشق، اخلاص و معنویت می تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: اگر خودمان نقطه ضعفی در رفتار نشان دهیم به فضای روحانی و معرفتی حوزه آسیب می زند، از طرفی مسئولان مدارس باید از منش و اخلاق ویژه تری برخوردار باشند، زیرا با فرزندان مردم سر و کار دارند و قرار است برای آنان الگو باشند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: طلبه باید شیوه، منش، اخلاق و راه طلبگی را بداند، عاشق و مودب باشد، نق نزند، منفی بافی نکند، قلبی وسیع و سخاوتمندانه داشته باشد. اساتید اخلاق جایگاه مهمی در تعالی روحی و معنوی طلاب دارند و باید همه وجود شان اخلاق و عشق به اهل بیت(ع)، عشق به امام و رهبری باشد چه استاد و چه طلبه باید درد دین داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اهمیت بینش سیاسی و انقلابی در طلاب و فضلای حوزه های علمیه، اظهارداشت: طلبه باید در راه انقلاب، نظام، رهبری و دفاع از اسلام جان فدا کند و آگاه به مسائل داخلی و بین المللی باشد.  بنده از سال ۴۰ در قم بودم و از همان ابتدا با امام(ره) و تفکراتش آشنا شدم و هم اکنون نیز پس از گذشت ۶۰ سال از آن روزها مواضع ام نسبت به امام خمینی(ره) و نهضت او و شهادت تغییری نکرده است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: هیچ گاه نباید در مسیر فقاهت و شهادت دچار تردید شد، درست است شرایط فعلی، ارزی و گرانی ها واقعا دور از انتظار بود و گرانی گریبان همه را گرفته است، اما نباید اصل نظام را فدا کنیم. نباید به هر بهانه ای آب در آسیاب دشمن بریزیم و اجازه دهیم فضای نورانی کشورمان مکدّر شود، باید همچنان معتقد به آرمان های نظام و انقلاب بمانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در شرایطی هستیم که اسلام فقاهتی سر کار آمده است، اگر غفلت کنیم نظام و انقلاب به مخاطره می افتد و تلاش های علما و امامان به هدر می رود بهانه های واهی مجالی برای مجادله و دشمنی و منازعه در داخل کشور به وجود نیاورد. دشمن به دنبال همین فرصتها برای دستیابی به اهدافش است، اگر غفلت کنیم نزد شهدای صدر اسلام تاکنون شرمنده خواهیم شد، آیا فراموش کرده ایم ما چه جوانانی را در راه دین و انقلاب تقدیم کرده ایم؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: همین شهدای مدافع حرم سردمداران ایستادگی، مقاومت و مدافعین حریم حرم هستند و فداکاری و ایثارشان قابل وصف نیست. همه قصور و تقصیر داریم، اما امام علی (ع) و حضرت ولی عصر(عج) را تنها نمیگذاریم، این ظلم بزرگی به تاریخ تشیع و اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: نباید کاری کرد رژیم صهیونیستی و آمریکا با غفلت ما به جان مسلمانان بیفتند، باید قدس را از حلقوم اسرائیلی های کودک کش بیرون کشید.  در دامان انقلاب چه افراد بزرگی تربیت شدند امثال حججی ها و سردار سلیمانی ها و آنانی که نمی گذارند صهیونیست ها به عنوان یک غده سرطانی به راحتی بتوانند پایگاهی برای جنایت ابرقدرت ها باشند.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: روحانیت دارای وظیفه سنگینی در ایستادگی، مقاومت، مبارزه و مقابله با دشمنان است، اگر صد سال قبل در قبال وهابیت کوتاه نمی آمدیم، امروز آن ها در منطقه مسلط نمی شدند، ۹۷ سال قبل قبر ائمه(ع) را از بین بردند و پنجره های فولادی دور شهدای احد را جا بجا کردند. ۱۰۰ سال غفلت، تاریخ امت ها و ملت ها را تغییر داد، یقینا بی تفاوتی مسلمانان در برابر مسائل سرنوشت آن ها را به بد گونه ای رقم می زند.

آیت الله دری نجف آبادی متذکر شد: پیامبر(ص) و معصومین(ع) پیش بینی های خود را در مورد غفلت مسلمانان در بسیاری از دوره ها داشته اند، دورانی که به واسطه غفلت، ظلم و ستم بر امت چیره می شود و حزب فاسق بر سر کار می آید. امیرالمومنین(ع) همواره آماده شهادت بوده است و هیچ واهمه‌ای از مرگ و دشمن ندارد، اما نباید از حضور دشمن غفلت کرد به ویژه روحانیت نباید در عرصه دچار غفلت شود.

امام جمعه اراک اظهار کرد: اسلام ولایت، فقاهت، زهد، اهل بیت(ع)، عزت، شرف و مقابله با صهیونیست و آمریکا نیابد دچار غفلت شود، طلاب باید هوشیار باشند با هر غفلتی دشمن داخلی و خارجی بستری را برای سوء استفاده می بیند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه انتظار والایی از حوزه و طلاب دارد، انقلاب و نظام با خون شهدا و مجاهدت های امام خمینی(ره) به دست آمد و باید با پاسداری از ارزش ها و صیانت از آن تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز