خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

کسانی که امروز مسئولیت دارند بدانند دشمن در کمین آن‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۱۲

یک مرجع تقلید اظهار کرد: معتقدم که در حوزه علمیه باید افکار فقهی امام خمینی(ره) موردتوجه قرار گیرد، چرا که نوآوریهای فقهی ایشان بسیار قابل تامل بوده و اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی آوردند. رکن نخست انقلاب اسلام بوده و رکن دوم آن ولایت فقیه می‌باشد، سومین رکن انقلاب نیز مردم بوده و باید در نگهداری از این سه رکن کوشا باشیم.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در نشست عمومی یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه  و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، با اشاره به مطلبی در نهج البلاغه عنوان کرد: در نهج البلاغه آثار بسیاری از تکریم دعوت کنندگان به معروف وجود دارد. امیرالمومنین(ع) دعوت کنندگان به معروف را قیام کنندگان در حال حق می‌دانند، چرا که برای هر ایجاد تحولی باید قیامی صورت گیرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: از نظر امیر مومنان(ع) دعوت کنندگان به معروف در مرحله دوم باید بینات را برای مردم بیان کرده و اهمیت تعلیم و تربیت را به مردم بیان کنند. در اسلام کادرسازی بسیار مهم بوده و در گذشته افرادی روی کار آمدند که اسلام را در نقاط مختلف دنیا احیا کرده و تمام قدرت‌ها را زیر نظر خود گرفتند  و در روزی که در اروپا یک مرکز علمی و دانشمندی وجود نداشت، توانستند در بغداد و ایران اندیشمندان و علمای بزرگی را تربیت کنند.

وی بیان کرد: بنیانگذار علوم دنیا مسلمان‌ها هستند و زبان اصلی زبان قرآن بوده و علم هیئت یکی از علوم مهم بوده که توسط مسلمانان ایجاد شده است. دشمن اصلی ما غرب است، چرا که غرب از همان ابتدا در برابر اسلام و عظمت آن اقرار به تسلیم نکرده و با عناد و کینه با مسلمانان به مقابله پرداختند و برخی از جنگ های زمان پیامبر اکرم(ص) از آثار این دشمنی‌ها بوده است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: دشمن در مواجه با مسلمانان دو هدف را دنبال می‌کند، نخست اینکه اسلام را به حاشیه براند، اسلام یک مجموعه ای است که به کل ابعاد زندگی نظارت دارد و باید توامان با یکدیگر باشند. نقشه دیگر او،  تخریب علمای دین بوده و سعی می‌کنند علمایی که حرکات بزرگ سیاسی و فرهنگی را رهبری می‌کنند را به حاشیه برانند.

این مرجع تقلید مطرح کرد: ما در جریانات سیاسی گذشته مانند تحریم توتون و تنباکو می‌بینیم که اسلام نقش تعیین‌کننده‌ای در خارج کردن مردم از زیر یوغ استکبار جهانی داشته است. حضرت امیر (ع) می‌فرمودند، اگر به مسائل دینی عمل کردید برکت خواهد داشت، اما اگر عمل نکنید این برکات از شما به دیگری منتقل می‌شود و کسانی که امروز مسئولیت دارند باید بدانند که دشمن در کمین آن‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم که در حوزه علمیه باید افکار فقهی امام خمینی(ره) موردتوجه قرار گیرد، چرا که نوآوریهای فقهی ایشان بسیار قابل تامل بوده و اسلام ناب محمدی را به عرصه زندگی آوردند. رکن نخست انقلاب اسلام بوده و رکن دوم آن ولایت فقیه می‌باشد، سومین رکن انقلاب نیز مردم بوده و باید در نگهداری از این سه رکن کوشا باشیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: همه مسئولان باید در محور ولایت فقیه به خدمتگزاری به مردم بپردازند، همچنین مردم ایران همان مردمانی هستند که در مقاطع مختلف فداکاری‌ها کرده‌اند و باید مسئولان در کنار آن‌ها باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم و توجه به آن‌ها بسیار مهم است، اظهار داشت: امروز مردم گرفتار گرانی، بیکاری و سختی های فراوانی هستند و باید این بار از روی دوش آن‌ها برداشته شود، چرا که آن‌ها برای ایجاد نظام اسلامی عادلانه قیام و فداکاری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز