خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

حقوق آسیب دیدگان حادثه دانشگاه علوم تحقیقات حتما لحاظ و استیفا خواهد شد/ با مقصران برابر موازین قانونی برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۶۵

جلسه بحث و بررسی پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات به ریاست حجت الاسلام و المسلمین منتظری و با حضور طهرانچی رییس دانشگاه آزاد و مسئولان مربرطه در دادستانی کل کشور برگزار شد.

حجت الاسلام  محمد جعفر منتظری در جلسه بحث و بررسی پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات، گفت: دستگاه قضایی این اطمینان را می‌دهد که حقوق آسیب دیدگان حتما لحاظ و استیفا خواهد شد و با مقصران احتمالی برابر موازین برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد مورد توجه در این حادثه بیان داشت: اولا در چارچوب قوانین اگر کسانی قصور و تقصیر داشتند میزان آن بررسی و متناسب با آن برخورد شود و بعد دیگر اینکه به عبرت و تجربه‌ای برای جلوگیری از تکرار آن تبدیل شود.

دادستان کل کشور در بیان بعد سوم بررسی این حادثه نیز گفت: مدیران و مسئولان به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که اگر کوتاهی در گذشته صورت گرفته و در نقاط دیگر کشور هم مشکلاتی مشابه وجود دارد آن را رفع نمایند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی این اطمینان را می‌دهد که حقوق آسیب دیدگان حتما لحاظ و استیفا خواهد شد و با مقصران احتمالی برابر موازین برخورد می‌شود.

دادستان کل کشور با اشاره به بازدید خود از دانشگاه علوم تحقیقات و دیدار با دانشجویان، بیان کرد: دستگاه قضایی مطالبات دانشجویان را پیگیری می‌کند؛ اما در این میان عده ای به دنبال این هستند که از حادثه پلی برای رسیدن به اهداف خود درست کنند و دشمنان در پی موج سواری هستند.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان امر و دانشجویان و خانواده‌های جانباختگان و حادثه دیدگان قطعا می‌دانند که دشمن به دنبال این است که از این حوادث بهره برداری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری از جریان‌های سیاسی خواست که نقد‌ها را در یک محیط آرام و سالم و به گونه‌ای که دشمن نتواند از آن سو استفاده کند، طرح نمایند.

حجت‎الاسلام والمسلمین منتظری گفت: میزان تقصیر را فعلا نمی‌توان مشخص کرد و زمانیکه دادگاه به نتیجه رسید و رای داد آنوقت میتوان در این زمینه اظهار نظر کرد.

دادستان کل کشور در پایان بیان داشت: بازپرس پرونده به صورت ویژه این پرونده را رسیدگی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز