خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در پایان جلسه هیات دولت تشریح کرد؛

تلاش وزارت تعاون برای جداشدن از امر تصدی‌گری/ فاصله دستمزدها با تورم نصف می‌شود/ پرداخت بخش قابل ملاحظه‌‌ای از موعوقات کارگران هفت تپه

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۵۹۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تحقق هدف جدا شدن وزارت خانه از امر تصدی گری، برنامه‌ای تهیه کردیم و به مجلس نیز ارائه دادیم تا با ادغام شرکت‌ها بتوانیم بازدهی را بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره واگذاری شرکت‌های شستا گفت: نظر رئیس‌جمهور، جدا شدن وزارت کار از امر تصدی‌گری است.

وی افزود: برای تحقق این هدف، برنامه‌ای تهیه کردیم و به مجلس نیز ارائه دادیم تا با ادغام شرکت‌ها بتوانیم بازدهی را بالا ببریم. در این مقدمات ادغام چند شرکت پتروشیمی را فراهم کردیم تا یک شرکت پتروشیمی معظم تشکیل شود تا بتواند در بازارهای بین‌‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد. این کار، جراحی بزرگی است و نتیجه این اقدامات منافع بیمه‌شدگان را تامین خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش برای تعیین حداقل دستمزد اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر است فاصله حقوق و دستمزد با تورم طی مدت پنج سال نصف شود. امیدوارم با ادامه این کار، بتوانیم در فاصله زمانی کمتری این مهم را محقق و این فاصله موجود در حقوق و دستمزد را کاهش دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت ۲۰ درصد افزایش حقوق برای کارکنان خود را تصویب کرده است اما برای کارگران موضوع تعین حداقل دستمزد برعهده شورای عالی کار است، تصریح کرد: این حداقل دستمزد در جلسات سه‌‌جانبه کمیته کارگری، کارفرمایی و دولت تعین می شود. این کمیته تاکنون جلسات متعددی داشته است. یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه این است که همواره افزایش حداقل دستمزد در سال از نرخ تورم پیشی بگیرد. تا برخی جبران مافات نیز صورت بگیرد.

وی درباره وضعیت کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه تصریح کرد: براساس پیگیری‌‌های انجام شده ظاهرا بخش قابل ملاحظه‌‌ای از موعوقات کارگران این کارخانه پرداخت شده است.

این عضو دولت تدبیر و امید با تاکید بر لزوم نظارت مستمر سازمان خصوصی‌‌سازی بر تعهدات خریداران شرکت‌های دولتی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات پیش آمده، از سازمان خصوصی‌‌سازی تقاضا کرده‌‌ایم که انجام تعهدات کارفرمای کارخانه نیشکر هفت‌‌تپه را به صورت تمام و کمال پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز