خبرگزاری کار ایران

میرزاده به ایلنا خبر داد:

بررسی حادثه واژگونی اتوبوس علوم و تحقیقات با حضور رئیس دانشگاه/ کاهش سرانه غذایی دانش‌آموزان در بودجه امسال

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۲۵۲

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات از بررسی حادثه دانشگاه علوم و تحقیقات با حضور رئیس این دانشگاه خبر داد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آقایان لاشکی،‌ ساداتی‌نژاد و سلامی برای کمیته تلفیق انتخاب شدند. همچنین اعضای شورای توسعه فرهنگی و قرآنی انتخاب شدند.

وی درباره بررسی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات هم عنوان کرد: گزارشی از حادثه دانشگاه آزاد و برخوردی که با عوامل خاطی صورت گرفته است در حضور آقای طهرانچی ارائه شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد اشکلات فنی خودرو،‌ چرایی به کارگیری خودرو  فرسوده و خارج از رده برخلاف قرداد، معاینه فنی خودرو، عواملی که در مسیر حادثه از جمله شیب تندی که مسیر داشته است در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پنج تن از مسئولان دانشگاه آزاد از جمله معاون اداری و مالی، مدیر اداری، مدیر ترابری و مدیر دانشجویی از کار برکنار شده‌اند، همچنین مسئول تاسیسات و پیمان کار مربوطه در زندان هستند. روند قضایی پرونده در جریان است و اعضای کمیسیون درخواست کردند که با خاطیان برخورد شود.

میرزاده خاطرنشان کرد: نکته دیگری که اعضای کمیسیون روی آن تاکید داشتند این بود که مسئولان در کنار دانشجویان حادثه دیده و خانواده‌های داغدار حضور پیدا کنند تا سنگ صبور این عزیزان باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: بحث بعدی بررسی بودجه بود،‌ عزیزانی از وزارت بهداشت و درمان،‌آموزش و پروش و معاونت علمی فن‌آوری ریاست جمهوری حضور داشتند گزارشاتی و گلایه هایی ارائه شد.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایطی که وجود دارد این عزیزان نگرانی‌هایی برای سال ۹۸ دارند، خصوصا در حوزه پژوهش فن‌آوری که بودجه آن نصف شده و کاهش پیدا کرده است.

میرزاده گفت: مطلب دیگر بحث سرانه دانش‌آموزی و بازنشستگان آموزش و پروش و سرانه غذایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی بود؛ در لایحه سرانه غذایی زندانیان افزایش پیدا کرده اما سرانه دانش‌آموزان کمتر شده است که اعضای کمیسیون و مسئولان خواستار رسیدگی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز