خبرگزاری کار ایران

خاورمیانه نیمی از خطرات احتمالی سال جدید را در خود جای داده است

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۸۷

دفاتر کنترل مشاوره‌ای حوزه خطرهای جهانی نقشه خطرهای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت کانسالتنسی، دفاتر کنترل مشاوره‌ای حوزه خطرهای جهانی- که دارای دفاتر متعددی  در امارات متحده عربی، عربستان سعودی، عراق و بیش از ۳۵ کشور در سراسر جهان هستند– نقشه خطرهای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است که سطح تهدید را برای انواع خطرات مختلف در سراسر جهان و مناطق مختلف جهان اندازه‌گیری می‌کند. خطراتی مانند آدم ربایی جنایتکارانه و اقدامات ستیزه‌جویانه، خطرات دریایی مانند دزدی‌های دریایی، خطرات ناشی از مسائل سیاسی و خطرات مربوط به حوزه امنیت عمومی در این لیست قرار می‌گیرد.

در رابطه با آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده درباره خطرهایی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، مناطقی از قبیل نیمی از خاورمیانه و شمال آفریقا از قرن سیزدهم میلادی تا سال ۲۰۱۹ تهدیدهای شدیدی علیه امنیت این مناطق داشته‌اند و امنیت خاورمیانه تهدید شده است.

از جمله بخش‌های زیادی از جمله لیبی، تمام سوریه و یمن، حدود نیمی از عراق و بیشتر قسمت‌های سرزمین فلسطین در شرایط سیاسی خطرناکی قرار گرفته‌اند عراق در کنار لبنان و ایران به عنوان مناطقی با احتمال وقوع بحران‌های سیاسی در سطح «بالا» شناخته می‌شود.

از سوی دیگر، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همگی در معرض خطر کاهش امنیت قرار دارند، این در حالی است  خطرهای سیاسی هم در سراسر شورای همکاری خلیج فارس باقی است.

در حالیکه آب‌های شرقی شبه جزیره عربستان، از عمان به سومالی و خلیج عدن متصل می‌شود، یکی از نقاط قوت و ضعف در صنعت دریانوردی جهان است؛ گفتنی است که در کل منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خطر آدم‌ربایی نسبتا کم است، بر اساس موارد گزارش شده حدود ۷ درصد آدم‌ربایی در این مناطق رخ داده است  که در مقایسه با ۳۹ درصد در آمریکا، ۲۹ درصد در آسیا و اقیانوسیه و ۲۴ درصد در کشورهای جنوب صحرای آفریقا مقدار کمی است.

این تحلیلگران همچنین خاطرنشان کرده‌اند که تعدادی از کشورها در سطح جهان هستند که درگیر مشکلات مضاعفی هستند آنها این کشورها را نیز مشخص کرده‌اند طبق این گزارش کشورهای عراق و ایران، مشکلات قابل توجهی خواهند داشت؛ ایران همچنین با بحران‌های مختلف و مقابله و درگیری با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا روبه‌رو است و در سال ۲۰۱۹ هم به این مقابله ادامه خواهد داد. این رویارویی یکی از خطرهایی است که در سال ۲۰۱۹ هم به قوت خود باقی است و جزو خطرهای سال جدید محسوب می‌شود.

علاوه بر این از تهدیدهای دیگر سال جدید می‌توان به ادامه جنگ تجاری بین چین و آمریکا، مشکلات زیست‌محیطی و آب و هوایی، افزایش موانع برای شرکت‌های چندملیتی، مقابله با تفاوت‌های دسترسی به اطلاعات در سطح جهان، مواجه شدن تجارت‌های مختلف با مشکلات ناشی از سیاست های آمریکا اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز