خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

استکبار جهانی توطئه‌ای بزرگ را علیه ما تدارک دیده است/ باید سرعت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را بیشتر کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۱۸

استاندار تهران گفت: اگر تخت بیمارستانی در ملارد نداریم باید سرعت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خود را بیشتر کنیم تا در سال ۹۸ یا در ابتدای سال ۹۹ به بهره‌برداری و ارائه خدمت به مردم برسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا انوشیروان محسنی بندپی در گردهمایی «اقوام غرب استان تهران چالش‌ها و فرصت‌های مناطق مهاجرپذیر» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان‌های شهریار و قدس و ملارد گفت: در آستانه چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستیم. انقلابی که به برکت اندیشه‌های امام (ره) و در تداوم با رهبری مقام معظم رهبری هستیم شرایطی را فراهم کرد که امروز در دنیا از یک امنیت و آرامشی برخوردار شویم.

استاندار تهران تاکید کرد: در طول این چهارسال ما هرسال شاهد توطئه‌هایی از سوی استکبار جهانی بودیم و در هر زمانی بعد از پیروزی انقلاب این توطئه‌ها را هرساله شاهد بودیم. با بهره‌گیری از نیروهای انقلابی و رهبری امام راحل و رهبر انقلاب ما توانستیم این توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کنیم و از این توطئه‌ها درسی گرفتیم برای مقابله با توطئه‌های بعدی.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز در آن قرار داریم، استکبار جهانی توطئه‌ای بزرگتر از گذشته را علیه ما تدارک دیده است که آن توطئه فشارهای شدید اقتصادی توام با جنگ روانی است. همیشه در مقابل توطئه‌های اقتصادی سربلند بیرون آمدیم چیزی که الان با آن مواجه هستیم چاشنی و مکمل توطئه‌ها با تحریم‌های اقتصادی و جنگ روانی برای بر هم زدن آسایش و آرامش کشور است.

بندپی افزود: در این مقطع ما به چند عامل نیازمند هستیم که در این آزمون هم سربلند بیرون بیاییم اولین عامل وحدت و انسجام اجتماعی است؛ چیزی که می‌تواند در درون یک نظام مقدس اجتماعی و انقلابی و اسلامی شرایطی را فراهم کند که آرامش و امنیت خودمان را در سایه این وحدت تحت رهبری مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از قانون اساسی  در کشور حاکم کنیم.

وی با اشاره به دومین فاکتور برای مقابله با توطئه‌های دشمن گفت: دومین فاکتور نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است یکی از کسانی که همیشه مشوق بوده و در جای جای برنامه‌های کشور دقت نظر داشته و همیار دولت بوده آقای لاریجانی بوده است. در نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی ما باید بتوانیم بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در درون‌زا بودن و برون گرا بودن این اقتصاد و توازن منطقه‌ای و دانش‌بنیان کردن اقتصاد کشور راهکارهای اساسی را تدارک ببینیم.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر ما یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با همکاری مجلس برای اشتغال فراگیر روستایی تا صد و هفده هزار میلیارد تومان توانستیم در بودجه سال ۹۷ ببینیم در سایه این همکاری بوده است که ما نگاهی به مردمی کردن اقتصاد کشور کنیم.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال است که می‌تواند کشور را به بالندگی و خودکفایی و رونق اقتصادی هدایت کند، گفت: ما باید با توجه به مهاجرپذیر بودن این سه شهرستان توجه کنیم که شاخص‌های توسعه‌ای این شهرها نسبت به سایر نقاط کشور ما یک عقب ماندگی را نشان می‌دهد. با این شاخص‌ها در مسکن و بهداشت و آموزش قدم‌های ما باید سرعت قابل قبولی بگیرد.

استاندار تهران اظهار کرد: اگر ما نرخ باسوادی را در این سه شهرستان بیش از نود و نه درصد شاهد هستیم و میانگین کشوری هشتاد و هفت، درصد هست و تراکم حضور دانش آموزان در کلاس‌های ابتدایی سه شهرستان سی و چهار دانش‌آموز در یک کلاس است و میانگین کشوری بیست و چهار است باید در ساخت مدارس سرعت قابل قبول‌تری را بدهیم. اگر تخت بیمارستانی در ملارد نداریم باید سرعت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خود را بیشتر کنیم تا در سال ۹۸ یا در ابتدای سال ۹۹ به بهره‌برداری و ارائه خدمت به مردم برسد.

وی تاکید کرد: اگر در بعد مسکن می‌بینیم تراکم در این بخش زیاد است باید شرایطی را فراهم آوریم که مردم از یک مسکن مناسب برخوردار باشند.

وی در پایان تاکید کرد: من همین‌جا قول می‌دهم در شورای برنامه‌ریزی سه شهرستان و همچنین شهرستان‌های دیگر استان تهران حضور چند ساعته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مسائلی که می‌تواند توسعه خدمات را داشته باشند را بررسی کرده  تا بتوانیم در پروژه‌ها قدم‌های پرسرعتی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز