خبرگزاری کار ایران

محمودی شاه‌نشین:

غرب استان تهران حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارد/ استانی شدن انتخابات هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۵۷۷

یک نماینده مجلس تصریح کرد: بحث استانی شدن و افزایش نمایندگان شهرهای استان تهران در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد که البته امیدوارم تصویب شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمد محمودی‌شاه‌نشین نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گردهمایی اقوام غرب استان تهران که در شهر قدس برگزار شد، گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس در ابتدای دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۲۵ چالش مهم کشور را برای نمایندگان ملت تشریح کردند. و حاشیه‌نشینی شهرهای اقماری پایتخت و کلانشهرها را یکی از مهمترین چالش‌ها عنوان کردند.

وی افزود: غرب استان تهران حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارد که اهالی ۱۰ شهر و ۱۰۳ روستا و وجود تعداد زیادی غیرایرانی در این مناطق با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. جمعیت ۲۰ هزار نفری شهر قدس در دهه ۶۰ در سال جاری به ۴۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. این موضوع می‌طلبد مسئولان دولتی و مجلس به مشکلات متعدد این منطقه توجه ویژه‌ای کنند.

این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: ساکنین این مناطق برای به دست آوردن شغل بهتر و پایدار و امکان تحصیل فرزندانشان و به دست آوردن امکانات بهداشتی و درمانی بیشتر به این منطقه مهاجرت کردند. در ۴۳ شهر استان تهران با آثار و تبعات مهاجرت‌های مختلف مواجه هستیم.

نماینده مردم شهریار، شهر قدس و ملارد در مجلس گفت:‌ در شهرستان ملارد که هم اکنون ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد حتی یک تخت بیمارستانی وجود ندارد. این در حالی است که با همراهی نمایندگان مردم در مجلس و همچنین مدیران دولتی قرار است سه بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی در شهرستان شهریار، ۱۶۰ تختخوابی در ملارد و ۱۶۰ تختخوای در شهر قدس احداث شود که البته پیشرفت این پروژه‌های بالای ۵۰ درصد است.

محمودی‌شاه‌نشین گفت: نگاه کشور و مسئولین به تهران به عنوان منطقه برخوردار است این در حالی است که شهرهای این استان به هیچ وجه چنین وضعیتی ندارند. ضریب برگشت مالیات به شهرهای استان تهران هفت دهم درصد است که این امر می‌طلبد مجلس و دولت بر رفع مشکلات این شهرها تمرکز کنند. بحث استانی شدن و افزایش نمایندگان شهرهای استان تهران در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد که البته امیدوارم تصویب شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز