خبرگزاری کار ایران

خجسته در گفت‌وگو با ایلنا:

نتیجه جلسات سران قوا باید در بودجه تبلور می‌یافت/ اولویت، معیشت مردم و بنیه دفاعی کشور است/ مردم مقصر کاهش ارزش پول ملی نیستند

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۳۸۴

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توان مردم خوب است مردم پشت انقلاب ایستاده‌اند. مردم مشکل ندارند مسئولان مشکل دارند، وقتی مدیریت نمی‌کنند و ارزش پول ملی ما پایین می‌آید و حقوق ۲ میلیون تومانی ارزشش به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد، آیا مردم مقصر هستند؟

امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اینکه چگونه می‌توانیم از فساد در کشور جلوگیری کنیم، گفت: تنها راه آن شفافیت است، باید خیلی شفاف همه چیز را به مردم بگوییم و بتوانیم در بودجه با شفافیت برخورد کنیم. شفافیت و حذف هزینه‌های بی‌مورد و غیرکارشناسی در بودجه سال آینده لازم توجه است. تدوین بودجه ۹۸ بسیار سخت است و خیلی هم مراقبت می‌خواهد خیلی از هزینه‌‌های حاشیه‌ای باید حذف شود.

بودجه سال  ۹۸ نباید با کسری مواجه شود

وی با تاکید بر اینکه امروز در یک نبرد سنگین قرار داریم، اظهار کرد: قوای سه گانه باید ورود پیدا کنند و هرچه در گذشته هم بحث و جلسه اقتصادی داشتند باید در بودجه ۹۸ خودش را نشان بدهد. اول از همه بودجه سال ۹۸ نباید با کسری مواجه شود و دوم اینکه اولویت بودجه ۹۸ معیشت مردم است. ما باید معیشت مردم را تامین کنیم چراکه دشمن هدف خود را معیشت مردم قرار داده است.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به تلاش کشور برای کاستن از وابستگی به نفت، عنوان کرد: در بودجه سال آینده وابستگی ما از ۲.۵ میلیون بشکه به ۱.۵ میلیون بشکه نفت رسیده است، ظاهرا بعد از این کمتر هم خواهد شد. با این وجود عزم مسئولان اجرایی را می‌طلبد که در میدان جنگ و در جنگ اقتصادی که هم‌اکنون در آن به سر می‌بریم از تمام ترفندها استفاده کنند اما نمی‌بینیم از همه ترفندها استفاده شود بلکه امورات خیلی عادی و روزمره پیش می‌رود. به عنوان مثال در بحث دور زدن تحریم‌ها بنا بود از طریق بورس فروش نفت داشته باشیم گفتند که مجوزش تمام شد، این به چه معنی است؟

مردم زیر بار فشار اقتصادی خرد می‌شوند اما کسی اقدام عملی نمی‌کند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: الان باید در بحث ارزآوری به کشور به شدت کار و آن را ساماندهی کنیم. بحث فروش نفت را آنچنان که خودشان می‌دانند که چطور باید صورت بگیرد باید انجام دهیم و کاری نکنیم که بعد پشیمان بشویم که فقط زمان را از دست بدهیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: من به آقای نوبخت و معاون اول گفتم برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را ارئه دهید. هر روز می‌آیند و می‌گویند دلار حباب است این حباب شد ۱۹ هزار تومان اما الان که پایین آمده قیمت‌ کالاها برنگشته است. این نوع مدیریت مدیریت فشل است. مردم دارند زیر فشار اقتصادی خرد می‌شوند. اقدام عملی و اجرایی ما این است که تمام مواردی که اضطراری نیست را کنار بگذاریم و مواردی را که نیازمان است رسیدگی کنیم که  که معیشت در راس آن است. 

خجسته با اشاره به رویکردهای لازم در زمان تحریم، گفت: در دوران تحریم از همه مهمتر عزم و اراده مدیران ملی است یعنی سران سه قوه و مخصوصا دولت و تیم اقتصادی دولت که اگر عزمشان جزم شود من قاطعا می‌گویم که هیچ مشکلی مشکلی نخواهیم داشت و تحریم را به فرصت تبدیل می‌کنیم.

آیا مردم مقصر کاهش ارزش پول ملی هستند؟

وی ابراز داشت: توان مردم خوب است مردم پشت انقلاب ایستاده‌اند. مردم مشکل ندارند مسئولان مشکل دارند، وقتی مدیریت نمی‌کنند و ارزش پول ملی ما پایین می‌آید و حقوق ۲ میلیون تومانی ارزشش به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد، آیا مردم مقصر هستند؟ دولت باید معیشت مردم را به هر طریق ممکن حل کند. حقوق مردم و اقشار آسیب‌پذیر باید به طور کامل تامین شود و متناسب با تورم برنامه بدهند، آیا برنامه داده‌اند؟‌ متناسب با تورم برنامه نداده‌اند و این بحث رها است، الان ما در جاهای مختلف که می‌رویم مردم دادشان درآمده که این چه مدیریتی است.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس با تذکر به مسئولان کشور تاکید کرد: مردم تشنه قاطعیت هستند و این قاطعیت را می‌طلبند. آیا مسئولان این قاطعیت را دارند؟ اگر مسئولان قاطعیت نداشته باشند مردم تصمیم دیگری می‌گیرند. من الان دارم به مسئولان اقتصادی کشور تذکر می‌دهم که اقتصاد را رها نکنید و به شکل خونسرد برخورد نکنید، بلکه نسبت به معیشت مردم حساسیت داشته باشید و واقعا مدیریت کنید و مخصوصا در بودجه ۹۸ به نحوی عمل کنید که معیشت مردم و توجه به بنیه دفاعی در راس کار باشد. تمام موارد تشریفاتی را باید کنار گذاشت. باید سرمایه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند چرا واگذار نمی‌کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز