خبرگزاری کار ایران

جلیلی:

دشمن از فهم و مقابله با نرم‌افزار انقلاب اسلامی ایران عاجز است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۶۳۵

ماینده مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت: چیزی که رمز موفقیت‌های ما بوده است؛ نرم افزار انقلاب ما بود و دشمن این را فهمیده که از فهم و مقابله با این نرم‌افزار عاجز است. حال این نرم افزار چه مختصاتی دارد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید جلیلی در نشست «شنبه‌های انقلاب» که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب و مقاومت‌های این سال‌ها گفت: این فرمایش قرآن است که شیاطین در برابر حق آرام نمی‌نشینند. هر حرکتی که پیامبران شروع کردند شیاطین سعی کردند در برابر آن بایستند و انقلاب ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی تاکید کرد: پنج قرن از تمدن غرب گذشته بود که انقلاب ما آغاز شد و غرب توانست در عرصه‌های علمی و نظامی و اقتصادی موفقیت‌هایی را به دست بیاورد بر همین مبنا هم جنبه‌های مشترکی داشتند. آن‌ها توانستند داشته‌های خود را تئوریزه کنند. بعد از جنگ جهانی دوم توانستند مناسباتی را برای جهان تعریف کنند و انحصاراتی مثل حق وتو و سلاح هسته‌ای برای خود ایجاد کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این زمان شکل گرفت. شواهد فراوانی در این عرصه وجود داشت که از اهرم‌های مختلفی برای فشار استفاده می‌کردند. دشمنان هم همه ابزارها را به کار گرفتند و این را بارها بیان کردند اما علیرغم همه آنچه که به عنوان توطئه از آن یاد می‌شود، خودشان می‌گویند ما موفق نشدیم. مساله‌ای که وجود دارد این است که در تمام این حرکت‌ها این مدل متفاوت است. دشمن تمام توانش را در یک نقطه، مثل جنگ یا تحریم یا فشار سیاسی قرار داد اما موفق نشد.

وی ابراز داشت: اینکه شش قدرت بزرگ با شما گفت‌و‌گو کردند به خاطر این نبود که سانتریفیوژها زیرنظر آژانس فعال است آنها خودشان چندهزار کلاهک هسته‌ای دارند. دارد تمدنی شکل می‌گیرد دشمن نگران است که می‌بیند هرجا صحنه مصاف بوده است و اگر اراده‌ای بوده است اراده غلبه پیدا کرده است. دشمن حساب کرده و هزینه کرده است. در این تجربه چهل ساله که ناکامی‌های مختلف را تجربه کردیم حال امروز چه مسیری را دنبال خواهیم کرد تا با این تاملات بتوانیم مانع از حرکت آنها شویم.

جلیلی گفت: آنها فهمیدید از مقابله سخن‌افزاری نتیجه نمی‌گیرند. دشمن فهمیده که اگر در این مصاف نتوانسته موفق شود به این دلیل نبوده که در سخت‌افزار منبع کمتری داشته یا این نبوده که در فشارهای سیاسی و فرهنگی ابزار کمی در اختیار داشته است، اما این دلیل چه بوده که نتوانسته به اهداف خود برسد. آن چیزی که رمز این موفقیت‌ها بود نرم افزار انقلاب ما بود و دشمن این را فهمیده بود که از فهم و مقابله با این نرم‌افزار عاجز است. حال این نرم افزار چه مختصاتی دارد؟

نماینده مقام معظم رهبری در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: نرم‌افزار انقلاب این بود که محاسبات جدیدی را وارد کرد که اقتضائات جدید دارد. این محاسبات شکست‌ها را برای دشمنان در پی دارد. دشمن می‌خواهد اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی و انقلاب هراسی را ترویج دهد؛ چراکه مبانی دشمن ترساندن است. این محاسبات بعد از چهل سال دیگر فقط باور نیست بلکه تجربه هم هست.

جلیلی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن مبتنی بر این نظریه است که کسی پیروز نشود. انکار موفقیت‌ها و پوشش آن هم از مباحثی است که دشمن دنبال می‌کند. نقطه مقابل هم این است که باید دیده شود. آن چیزی که امام ما به کرات این را بیان کردند این بود که دشمن فهمید نمی‌تواند در جبهه جنگ پیروز شود. دشمن می خواهد در این راه محاسبات نرم افزاری عوض شود که روش  آن اسلام‌آمریکایی است که امام هم به صراحت آن را بیان کردند. اگر می‌خواهیم این موفقیت ها ادامه یابد ما باید این نرم افزار را به خوبی بشناسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز