خبرگزاری کار ایران

مجمع نیروهای خط امام:

سانحه واژگونی اتوبوس دانشجویان نشان از ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت است

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۴۳۹

مجمع نیروهای خط امام در پی حادثه آتش سوزی مدرسه‌ای در زاهدان و سانحه تصادف اتوبوس حامل دانشجویان در تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

مصیبت جان باختن دختران خردسال مدرسه ابتدای زاهدان و فاجعه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات که منجر به جان باختن ده دانشجوی این دانشگاه شد جامعه را در غم و ماتم فرو برد.

مجمع نیروهای خط امام ضمن ابراز تاسف و اعلام مراتب تسلیت و همدردی با هموطنان و خانواده‌های داغدار و آرزوی علو درجات جان باختگان این حوادث، یاد آور می‌شود که بخش بزرگی از آنچه امروز جامعه را دائما آزده خاطر و مصیبت زده  می‌گرداند، بحران مدیریت و کارآمدی در برخی دستگاه‌های مسئول است که برون رفت از آن نیازمند به کارگیری روش‌هایی متناسب با زمان  و اقتضائات جامعه رو به توسعه امروز ایران است که صرفا با اتکا به بروکراسی های اداری و نظارت های دستوری سازمانی قادر به جلوگیری و مهار آن نخواهیم شد و ناکامیِ این قبیل روش های دستوریِ سازمانی، با اتلاف سرمایه های مادی و معنوی بسیاری همراه خواهد بود.

بررسی ساده و سطحی این حوادث و توضیحات پیرامون آن به درستی ضعف ساختاری و عدم مدیریت و نظارت درست را به خوبی  نشان می‌دهد.

سهل انگاری معلم پایه ابتدایی یک مدرسه  و قصور مدیران دانشگاه آزاد و گزارش‌های پیرامونی این فجایع نشان میدهد لزوم کاربست نظارت اجتماعی و فرهنگ دخالت مدنی در اصلاح بسیاری از نقصان‌ها و قصورهای مبتلا به امروز جامعه، نه تنها امری ضروری که امری حیاتی و خطیر است.

جامعه امروز با امکانات متعدد ارتباطی و ارتقاع گسترده دامنه اطلاعات باید به شکلی جدی و اساسی متقبل نظارتی متعهدانه در قبال امور پیرامون خود باشد و این امر فقط با پذیرش نظارت مدنی و گسترش فرهنگِ شهروندی مسئول و پیگری ممکن است.

متاسفانه فقدان سازوکارهای حمایتی و تقویت کننده این جایگاه برای آحاد مردم و پذیرش هزینه‌های مترتب بر آن، در مقایسه با فواید غیر قابل انکار آن، همت و تلاش حاکمیتی را نیز می‌طلبد.

مجمع نیروهای خط امام ضمن طلب آمرزش و علو درجات جان باختگان از درگاه خداوند متعال، تاکید دارد مسئولان کلیه امکانات لازم را برای درمان مصدومان این حادثه به کار گیرند همچنین ریشه یابی و مطالعه دقیق حلقه‌های به هم پیوسته‌ی این حوادث می‌تواند از تکرار چنین فجایع و حوادث مشابه جلوگیری نماید. ان‌شاءالله.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز