خبرگزاری کار ایران

قاسمی مطرح کرد:

انتقاد از سفر خارج از عرف دیپلماتیک ترامپ به عراق/ نیروهای بیگانه دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۳۵۹

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سفر دزدانه دونالد ترامپ به عراق خلاف عرف دیپلماتیک و بی‌احترامی به حاکمیت ملی عراق است، تاکید کرد: نیروهای بیگانه دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی با انتقاد از سفر خارج از عرف دیپلماتیک رئیس‌‌جمهور آمریکا به عراق، آن را بی‌احترامی به حاکمیت ملی عراق خواند و گفت: همانگونه که ترامپ در سخنان خود در جمع نظامیان آمریکا در «عین الاسد» بدان تصریح کرد به رغم دخالت‌های بی‌‌‌‌شمار، هزینه‌‌‌های هزاران میلیارد دلاری و پرداخت‌‌‌های سنگین حیثیتی غیرقابل جبران برای مردم ایالات متحده آمریکا که منجر به حضور نظامی غیرقانونی و نامشروع آمریکا در منطقه به ویژه عراق شد، وی امروز مجبور است کاملا مخفیانه و به عبارتی دزدانه و تحت شدیدترین تدابیر حفاظتی - امنیتی قدم به سرزمین یکی از کشورهای منطقه بگذارد و اینچنین مورد انتقاد صاحبنظران و بی‌‌‌توجهی مقامات عراقی و مخالفت مردم این کشور قرار گیرد.

وی با انتقاد شدید از سخنان مداخله‌‌جویانه و فرصت‌‌طلبانه دونالد ترامپ اظهار داشت: دولت‌ها و ملت‌های منطقه هیچگاه اجازه سوءاستفاده به بیگانگان متجاوز و منفور برای تفرقه‌‌‌‌‌افکنی میان کشورهای منطقه را نخواهند داد. این نه آمریکای زیاده‌‌‌خواه و حامی به تمام معنای تروریسم بلکه ملت‌های بیدار منطقه بودند که با درک به موقع شرایط و با هم‌‌‌‌افزایی امکانات مادی و معنوی خود توانستند تروریست‌های تشکیل، تسلیح و تامین مالی شده توسط آمریکا و صهیونیسم را تار و مار و سر کوب کنند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: بی‌تردید دیر زمانی نخواهد پایید که همه کشورهای منطقه دریابند ثبات و امنیت منطقه جز با اتکاء به منابع و ظرفیت‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌‌المللی خودشان میسر نیست و نیروهای بیگانه نیز دیر یا زود مجبور به ترک تمام منطقه شوند. بهتر آن است که ترامپ مروری جدی و همه‌‌جانبه به تحولات جهان و منطقه غرب آسیا از آغاز دوران ریاست جمهوری خود تاکنون داشته باشد؛ شاید در پرتو این نگاه مجدد و با استفاده از آنچه گفت، آنچه شد و آن چه خواهد شد درس‌های لازم را بیاموزد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز