خبرگزاری کار ایران

موافقت ایران و گرجستان برای اصلاح قانون روادید

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۹۱

گرجستان و ایران موافقت کردند که مقررات توافقنامه ویزای ایران و گرجستان را اصلاح کنند. قرارداد لغو روادید میان گرجستان و ایران باید تکمیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اجندا، گرجستان و ایران موافقت کردند که مقررات توافقنامه ویزای ایران و گرجستان را اصلاح کنند و دو طرف تاکید کردند که قرارداد لغو روادید میان گرجستان و ایران باید تکمیل شود تا از بروز هرگونه موارد نامطلوب در آینده جلوگیری شود.

توافقنامه لغو روادید دوجانبه میان گرجستان و ایران در این نشست بررسی و بر اهمیت و ضرورت تکمیل مفاد این قرارداد به منظور کاستن از موارد سوءاستفاده تاکید شد.

در این جلسه که با حضور معاون وزیر خارجه گرجستان، سفیر ایران در گرجستان و نمایندگان هیأت ایرانی برگزار شد در مورد اصلاح قانون ویزای ایران و گرجستان تصمیم گیری شد .

وزارت خارجه گرجستان گزارش داد که در گفت‌وگو با نمایندگان ایران توافق شده است که از طریق همکاری با دولت گرجستان، اطلاعات مربوط به عبور از مرز گرجستان، مقررات مربوط به فعالیت‌های تجاری، درمان پزشکی یا دریافت تحصیل در گرجستان در اختیار مسافران قرار بگیرد.

وزارت خارجه گرجستان گفت که دولت ایران این اطلاعات را از طریق سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مربوطه بدست آورده و کنترل‌ها را گسترش خواهد داد.

گرجستان  و ایران در نوامبر ۲۰۱۰ توافقنامه بدون ویزا را امضا کردند و این قرارداد در ژانویه ۲۰۱۱ به اجرا درآمد که اجازه سفر بدون روادید را برای ۴۵ روز برای شهروندان گرجی و ایرانی فراهم می‌کرد.

این قرارداد به طور موقت در سال ۲۰۱۳ به حالت تعلیق درآمد و مجددا در سال ۲۰۱۶ مورد تجدیدنظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز