خبرگزاری کار ایران

فلاحیان در گفت‌وگو با ایلنا:

هاشمی شاهرودی یک روحانی تمام‌عیار بود/ اطلاعی از انتخاب آملی لاریجانی برای ریاست مجمع ندارم

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۷۲۸

وزیر اسبق اطلاعات تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی همزمان با اینکه اینکه کار می‌کردند، در تدریس هم بسیار فعال، خوش اخلاق و خوش برخورد بودند. در واقع، ایشان یک روحانی تمام عیار هم از نظر عملیاتی و هم از نظر علمی بودند.

حجت‌الاسلام علی فلاحیان صبح در حاشیه مراسم تشییع و وداع پیکر آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی به خبرنگار ایلنا گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی از نظر ابعاد علمی، فرد بسیار محققی بودند که پشتکار زیادی داشتند. کارهای ایشان بسیار خوب و ماندگار است. من همچنان از کتاب جواهر در سبک جدید ایشان استفاده می‌کنم. ایشان کتاب‌های متعددی درخصوص فرهنگ فقه اسلامی، اصول و سایر موضوعات دارند.

وی به سوابق مبارزاتی و اجرایی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان هم در صحنه‌های مبارزه - چه زمانی که در مجلس اعلای عراق بودند و مبارزه با صدام را در پیش گرفتند که طی آن، برادران‌شان به شهادت رسیدند - و چه زمانی که ریاست قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام را - که البته این دومی زیاد طول نکشید - برعهده داشتند، بسیار فعال و با نشاط بودند.

وزیر اسبق اطلاعات ادامه داد: آیت‌الله هاشمی شاهرودی همزمان با اینکه اینکه کار می‌کردند، در تدریس هم بسیار فعال، خوش اخلاق و خوش برخورد بودند. در واقع، ایشان یک روحانی تمام عیار هم از نظر عملیاتی و هم از نظر علمی بودند.

فلاحیان درباره آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست بعدی آن تصریح کرد: مهمترین ویژگی که رئیس مجمع تشخیص باید داشته باشد، این است که وی باید از لحاظ علمی یعنی هم در ابعاد فقهی و حقوقی و هم در دانش اجرایی از تمامی افراد حاضر در مجمع کمتر نباشد چراکه در آنجا ترکیب قوانین، حقوق اسلامی و فقهی و مسائل اجرایی مدنظر است.

وی افزود: خروجی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست اجرایی است که ترکیبی از مسائل فقهی، حقوقی و اجرایی است. رئیس محمع تشخیص مصلحت نظام باید سابقه اجرایی قوی داشته باشد و به مسائل اجرایی، مدیریتی و نیازهای روز تسلط داشته باشد و به فقه و قانون اساسی و حقوق اشراف داشته باشد.

وزیر اسبق اطلاعات درباره احتمال ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: من چندان از این موضوع اطلاعی ندارم. ایشان هم سابقه اجرایی دارد و هم بر فقه مسلط هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز