خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

درباره ریاست مجمع با خلاء مواجه نیستیم/ رئیس مجمع باید مقبولیت شخصیت‌های سیاسی را داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۴۹۲

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به فوت آیت‌الله شاهرودی گفت: باید دید مقام معظم رهبری در وقت خودش چه تصمیمی می‌گیرند. این که بخواهند هرکسی را در این جایگاه‌ها بگذارند از اختیارات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه با فوت آیت‌الله هاشمی شاهرودی آینده جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ و آیا با درگذشت ایشان ما برای این جایگاه دچار خلاء در مجمع می‌شویم؟، اظهار کرد: این موضوع در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است ایشان به موقع درمورد این مساله تصمیم‌گیری خواهند کرد. در این زمینه خلائی وجود ندارد تا الان هم آیت‌الله موحدی کرمانی قائم مقام بودند و جلسات هم برگزار می‌شود و در این زمینه خلائی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌هایی که باید در شخص ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داشته باشد مشخص است، عنوان کرد: شخص رییس مجمع باید فرد ممتاز علمی باشد و در جهت تعادل باشد و مقبولیت شخصیت‌های سیاسی را داشته باشد و موقعیت‌شان به‌ گونه‌ای باشد که اعضا در اداره جلسه از او حساب ببرند و برایش احترام قائل باشند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد:‌ خود مقام معظم رهبری بیشتر از همه مسلط به این مسائل هستند و ان‌شاالله فرد مناسبی را پیش‌بینی و انتخاب خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این درست است که مطرح می‌شود آیت الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب خواهند شد؟، گفت: هر احتمالی وجود دارد ولی الان گمانه‌زنی درست نیست چراکه هنوز این دو جابجا نشده‌اند. باید دید مقام معظم رهبری در وقت خودش چه تصمیمی می‌گیرند. این که بخواهند هرکسی را در این جایگاه‌ها بگذارند از اختیارات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز