خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با ایلنا:

آیت الله هاشمی شاهرودی خدمات ارزنده‌ای در قوه قضاییه و مجمع داشت/ از گزینه بعدی ریاست مجمع اطلاعی ندارم

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۰۸۸

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی از اوایل ورود به مجمع مقداری کسالت داشتند و نمی‌توانستند خیلی فعال شوند ولی همان مقدار هم که حضور پیدا می‌کردند باز فعال بودند و مدیریت خوبی داشتند و اشراف به مسائل مربوطه داشتند.

آیت الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله شاهرودی ابراز داشت: ایشان از نظر شخصیت علمی واقعاً شخصیت ممتازی بودند، فقیهی بودند کاملاً متبحر در علم فقه و به علم اصول کاملاً وارد بودند.

وی با بیان اینکه ایشان سال‌ها در نجف اشرف تحصیل کردند، گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی همینطور سالیان متمادی در قم بودند و بعد از آن که به تهران آمدند کلاس تدریس داشتند و کلاس‌های تدریس‌شان هم پرجمعیت بود.

مجتهد شبستری با اشاره به تألیفات آیت‌الله شاهرودی اظهار کرد: ایشان تالیفاتی در فقه و اصول دارند. ایشان از نظر علمی و حوزوی شخص ممتازی بود و از نظر شخصیت سیاسی هم ایامی که در نجف بود با بعثی‌ها و فرقه‌های منحرف مبارزه می‌کردند و در حزب الدعوه فعال بودند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی شاهرودی وقتی به ایران تشریف آورد باز فعالیت‌های سیاسی داشت که مقام معظم رهبری ایشان را برای ریاست قوه قضائیه شایسته دید. ایشان ۸ سال در مسند قوه قضائیه بودند و این قوه را به خوبی اداره کردند. ایشان شوراهای حل اختلاف را احیا و خدمات ارزنده شایانی در زمان ریاست قوه قضائیه داشتند، سپس مقام معظم رهبری صلاح دیدند که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایشان تفویض شود و ایشان را به این سمت معین نمودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به این دلیل که ایشان  از اوایل ورود به مجمع مقداری کسالت داشتند نمی‌توانستند خیلی فعال شوند ولی همان مقدار هم که حضور پیدا می‌کردند باز فعال بودند و مدیریت خوبی داشتند و اشراف به مسائل مربوطه داشتند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آینده مجمع چه خواهد شد، گفت: بالاخره مقام معظم رهبری کسی را که صلاح بدانند برای این سمت انتخاب خواهند کرد.

مجتهد شبستری در پاسخ به این سوال که شنیده شده آیت الله آملی لاریجانی به سمت ریاست مجمع و حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضا معرفی خواهند شد، گفت: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز