خبرگزاری کار ایران

واعظی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

تشکیل کمیته مشترک بین مجلس و دولت برای رسیدگی به حواشی پرونده نماینده سراوان/ مانند دیگران قانون اساسی را زیر پا نمی‌گذاریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۶۴۱

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد :ما دولتی هستیم که به قانون احترام می‌گذاریم و نمی‌خواهیم مانند دیگران به هر بهانه ای قانون اساسی را زیر پا بگذاریم.

سید محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره استیضاح وزیر اقتصاد در خصوص درگیری نماینده مردم سراوان و اینکه گفته می‌شود شأن نماینده زیر سوال رفته است، گفت: استیضاح یا سوال از وزیر در قانون اساسی آمده و ما به آن احترام می‌گذاریم .

وی ادامه داد: ما دولتی قانون مدار هستیم و اعتقادمان بر این است که باید تحت هر شرایطی به قانون و قانون اساسی حتی اگر دیگران احترام نمی‌گذارند، احترام بگذاریم.

 رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تصمیم  ما در این دولت این است که نمی‌خواهیم قانون اساسی را به بهانه‌های مختلفی که دیگران به آن احترام نمی‌گذارند زیر سوال ببریم.

 وی با اشاره به ویدیوی پخش شده درخصوص درگیری نماینده سراوان کارمند اداره گمرک عنوان کرد: هنگامی که چنین اتفاق می‌افتد از رئیس مجلس و اعضای مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که با دولت یک کمیته مشترک تشکیل دهند تا اتفاقات رخ داده بررسی کنیم.

 وی ادامه داد: من آن کلیپ را دیده‌ام  و باید بگویم که بد بود؛ آقای کارمند گمرک پشت میز خودش نشسته بود و کسانی که ارباب رجوع و ترخیص کار بودند آن طرف میز قرار داشتند، هنگامی که دیالوگ منفی بین کارمند و نماینده برقرار شد، فیلم شاید دارای مقدمه و موخره بوده اما درنهایت این ارباب رجوع‌ها بودند که به حمایت از کارمند برآمدند.

 واعظی ادامه داد:  زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد باید در دولت و مجلس یک کمیته مشترک ترتیب دهیم و نمایندگان دولت و مجلس با هم بنشینند بر اساس انصاف مشکلات را بررسی کنند.

 وی تاکید کرد: که اگر حرف همدیگر را هم قبول نداریم این موضوع را هم به قوه قضاییه ارجاع دهیم تا این مورد اختلافی بررسی قرار دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هنگامی که چنین اتفاقی برای یکی از اعضای مجلس رخ می‌دهد این درست نیست که مجلس برای خودش تصمیم بگیرد و نظر اعلام کند، باید یک کمیته مشترک تشکیل دهیم و اگر حرف همدیگر را قبول نداریم یک قوه منصفه را به میان آوریم تا او درباره مسائل تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز