خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز خبر داد؛

دستیابی هکرها به مکالمات محرمانه اتحادیه اروپا درباره عربستان، اسرائیل، آمریکا و توافق هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۰۵۶

هکرهای ناشناس به مکاتبات و مکالمه‌های محرمانه اتحادیه اروپا درباره عربستان، اسرائیل، آمریکا و توافق هسته‌ای ایران دستیابی پیدا کرده و برخی از آنها را منتشر کردند.

به گزارش ایلنا، نیویورک تایمز مدعی شد که هکرهای ناشناس به هزاران سند در رابطه با مکاتبات اتحادیه اروپا در زمینه‌ روابط این اتحادیه با آمریکا، روسیه، چین و برنامه هسته‌ای ایران دسترسی پیدا کرده‌اند.

این رسانه آمریکایی نوشت: هکرها سال‌هاست به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ کرده‌اند، هزاران کابل را را فلج کرده و اطلاعات آنها را دریافت و این اطلاعات را منتشر کرده‌اند که این اتفاقات که باعث بالارفتن نگرانی برای مقابله با روسیه و چین و خطر پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران شده است.

بر اساس گزارش‌های کسب شده مناطق مختلف کابلی توسط هکرها شناسایی و رمزگشایی شده است. شرکت «اِریا وان» که تحرک‌های نفوذی در فضای مجازی را بررسی می‌کند تاکنون  ۱۱۰۰ نوع اطلاعات درباره جلسات و اتفاقات اتحادیه اروپا را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده است. شورای امنیت در این خصوص تاکنون اعلام نظری نداشت.

درک شرایط محرمانه اهمیت مبارزه با این جریان را به خوبی نشان می‌دهد. چراکه این نفوذ و انتشارات اطلاعاتی شرایط را برای آشفتگی‌های سیاسی و بالارفتن نزاع‌ها در سه قاره فراهم می‌کند.

اطلاعاتی مانند یادداشت‌های مکالمات با رهبران عربستان سعودی، اسرائیل و برخی کشورها در سراسر اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده است. شواهد نشان داد که هکرها علاقه زیادی به جابجایی حتی جزئی‌ترین مذاکرات بی‌ المللی دارند.

هکرهای فضای مجازی در شبکه‌های سازمان ملل متحد، سازمان‌های حقوق بشر و وزارتخانه‌های امور خارجه و سازمان‌های  مالی در سراسر جهان نفوذ کرده و اطلاعات این‌ها را منتشر کردند.

بیش از ۱۰۰ سازمان و نهاد سال‌ها پیش مورد هدف قرار گرفتند. اما تا چند روز پیش بسیاری از این نهادها از  نقض حریم‌شان  آگاه نبودند، تا اینکه این موضوع توسط این شرکت تایید شد.

برخی از اسناد، حاوی گزارش‌های دیپلمات‌های اروپایی درباره «اقدامات روسیه برای تضعیف اوکراین» است.

همچنین هکرها به شبکه‌های سازمان ملل و وزرای خارجه و دارایی در سراسر جهان و «فدراسیون کارگران آمریکا- کنگره سازمان‌های صنعتی» هم نفوذ کرده‌اند.

مقامات اروپایی اظهار داشتند که در حال حاضر تلاش می‌کنند شبکه‌های قدیمی و آسیب‌پذیر خود را اصلاح کنند -این فرآیند گران‌قیمت است- آنها اصرار داشتند که موارد محرمانه و مخفی با سیستمی متفاوت نگه‌داری شوند و خاطرنشان کردند که برای این موضوع یک سیستم جدید که به نام EC۳IS شناخته می‌شود، برای رسیدگی به اسناد حساس‌تر که بین دیپلمات‌ها به اشتراک گذاشته شده و توسعه می‌یابد.

برای ارتباطات در سرتاسر دنیا مانند مسکو و پکن، شبکه دیگری به نام زئوس برای نمایندگان کشورهای عضو تاسیس شده است.

اروپایی‌ها به تدریج از این تهدید آگاه می‌شوند و برای مقابله با آن بیدار می‌شوند. اعضای ارشد این اتحادیه معتقدند که برای مکالمات به طور فزاینده‌ای از تلفن‌های رمزگذاری شده و برای برگزاری سخنرانی‌ها از اتاق‌های مخصوص استفاده می‌کنند. یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا در این زمینه گفت: البته هیچ سیستمی خالی از اشتباه و مصون از خطا و تهدید نیست و سیستم‌ها باید به طور مداوم ارتقاء پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز