خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال جلالی:

برای ادعای اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت مدرکی ارائه نشده است/ مسئولان در نقل محتوای کانال‌های دروغ‌پرداز دقت کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۶۷۹

وزیر اطلاعات در پاسخ به سوال جلالی گفت : پنج ماه گذشته و برای ادعای اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت مدرکی ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ سیدمحمود علوی در جلسه مجلس شورای اسلامی  در پاسخ به سوال کاظم جلالی در خصوص اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام گفت: مسئله‌ای مطرح شده است که ذهنیت مردم را مخدوش کرده است، اگر اعطای حق شهروندی واقعیت داشته باشد، مشمئز کننده و به عنوان خائن به امنیت باید محاکمه شود.

وزیر اطلاعات در ادامه تأکید کرد: از اینکه چنین سوالی مطرح شد تا فرصت توضیح فراهم شود، تشکر می‌کنم اما امکان پاک کردن موضوعی خلاف به صورت صد درصد از ذهن مردم امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: رویه در تمام جهان این است که وقتی فردی مطلبی را مطرح می‌کند باید برای آن دلیل داشته باشد نه اینکه اگر مسئولی آن را منکر می‌شود برای اثبات این کارش مدرکی ارائه دهد. در این باره گفته می‌شود دلیل و مدارکی وجود دارد اما می‌خواهند دلیل را در وقت مقتضی ارائه کنند. اعتقاد دارم اگر دلیل و مدرکی وجود داشت در این ۵ ماه ارائه می‌شد.

علوی با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات در روند مذاکرات هسته‌ای چه عمومی و چه خصوصی اشراف کامل داشته است، بیان داشت: وزارت اطلاعات تمام موارد و حواشی مذاکرات را در اسرع وقت به استحضار مقامات رسانده است حتی آن اتفاق که عراقچی قلم خود را به سمت مذاکره‌کننده آمریکایی پرتاب کرده بود را نیز گزارش داده‌ایم چه برسد به آن که مطلبی در خصوص اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مقامات داده شده باشد و آن را اطلاع‌رسانی نکنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه ریشه این خبر به تمام معنا بی‌اعتبار است، توضیح داد: کانال دروغ‌پرداز ناشر اکاذیب ضد انقلاب در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرده است که ۲۸۰۰ گرین کارت در جریان مذاکرات هسته‌ای به طرف ایرانی داده شده است، خبر آنچنان بی‌پایه و اساس بوده است که هیچ رسانه‌ای آن را بازنشر نمی‌کند تا آن که در اسفند سال ۹۵ نشریه رژیم صهیونیستی آن را دوباره بازنشر می‌کند و مجدد هیچ رسانه ای به آن نمی‌پردازد.

علوی ادامه داد: یک سال و نیم پس از انتشار خبر کذب تیرماه سال ۹۷ مجدداٌ موضوع اعطای ۲۵۰۰ گرین کارت به مذاکره‌کنندگان ایرانی مطرح می‌شود و این بار تعداد اعطای گرین‌کارت کاهش پیدا می‌کند؛ آن زمان فاکس نیوز خبر را منتشر و ترامپ آن را توییت می‌کند و یکی از خبرگزاری‌های ارزشی آن را منتشر می‌کند. با انتشار این خبر مسئولان هر دو کشور موضوع را تکذیب کردند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم وقتی کانال دروغ‌پرداز ضد انقلاب مطلبی را مطرح می‌کند در نقل آن دقت کنید چرا که انتشار مطلبی که صحت ندارد آثار بسیاری بر جامعه دارد. فراموش نکنید عملیات روانی دشمن با جدیت تمام علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که جایگاه جمهوری اسلامی ایران بین افکار عمومی مخدوش شود و مطرح کنند مسئولان مصالح کشور را به ۲۵۰۰ گرین کارت مبادله کرده‌اند، ادامه داد: از سوی دیگر اعتماد عمومی مردم به نظام مورد هدف دشمن قرار گرفته است بنابراین باید هوشیار باشیم تا ناآگاهانه در زمین دشمن بازی نکنیم و اعتماد و به سرمایه اجتماعی نظام آسیب وارد نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز