خبرگزاری کار ایران

محمدی در بیان تذکری:

قیمت کالاهای اساسی مردم، علیرغم کاهش نرخ ارز، سیر صعودی را طی می‌کند/ استعفای نمایندگان اصفهان به قید فوریت رسیدگی شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۸۱۵

نماینده مردم قزوین گفت: با نزدیک شدن ایام عید این مشکلات بیشتر شده و دولت مکلف است با کنترل تورم و گرانی و بهبود شرایط اقتصادی آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند تا مردم بیش از این در تنگنا و فشار نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، داود محمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی بیان کرد: علی رغم کاهش قیمت ارز با کمال تاسف همچنان قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم سیر صعودی را طی می‌کند و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد:‌ با نزدیک شدن ایام عید این مشکلات بیشتر شده و دولت مکلف است با کنترل تورم و گرانی و بهبود شرایط اقتصادی آرامش را به خانواده‌ها بازگرداند تا مردم بیش از این در تنگنا و فشار نباشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان این که با گفتار درمانی مشکلات مردم برطرف نمی‌شود تصریح کرد:‌ دولت باید اقدام عملی و ملموس برای رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت آرامش به خانواده‌ها انجام دهد. در شرایط کنونی ضرورت دارد تا نسبت به پیش بینی افزایش حقوق تمام افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی همانند کارکنان و بازنشستگان سایر صندوق‌ها در قانون بودجه سال ۹۸ اقدام شود.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ باید در سال ۹۸ بودجه لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت دیده شود. تدوین راه حل ‌های اساسی و تدارک بودجه به منظور تامین هزینه‌های درمانی بازنشستگان در سنین پیری باید مورد توجه دولت باشد.

این نماینده مجلس بیان کرد: پیش بینی بودجه کافی برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی معلمین در سال ۹۸ و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم حداقل به میزان ۲۰۰۰ تومان و پیگیری هرچه سریعتر پرداخت معوقات کارگران و جلوگیری از اخراج آنها از جمله تولی پرس متالوژی پارس و غیره باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت:‌ در خصوص درخواست استعفای نمایندگان اصفهان، مجلس شورای اسلامی باید به قید فوریت اقدامات لازم را انجام دهد و به موضوع رسیدگی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز