خبرگزاری کار ایران

در صحن مطرح شد؛

قاضی‌پور: زیرساخت‌های ایجاد سامانه مودیان آماده نیست/ لاریجانی: وزارت ارتباطات برای ان کار ۱۸ ماه زمان گذاشته است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۶۶۵

نماینده مردم ارومیه از آماده نبوده زیر ساخت‌های لازم برای استفاده خرده فروش‌ها و واحدهای صنفی به استفاده از پایانه فروشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نادر قاضی‌پور در تذکر به ماده ۲ لایحه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان خطاب به ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: شما مستحضر هستید که زیرساخت ها هنوز در کشور آماده نیست و باید اول در حوزه انتخابیه شما قم به مدت یک سال اجرا می شد تا معایب این لایحه مشخص شود و بعد از این به صورت کشوری اجرا می شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از تجار به صورت خرده فروشی در فضای باز و عمومی بدون پرداخت مالیات اقدام به عرضه محصولات خود می کنند و چنانچه این ماده تصویب شود، بعد از این تمام مغازه ها تعطیل خواهد شد و این در حالی است که امسال نسبت به سال گذشته در زمینه صدور پروانه کسب نه تنها رشد وجود نداشته بلکه رشد منفی هم داشته ایم و این مهم را می توان از آقای درستی که به تازگی برای فعالیت در اتاق اصناف منصوب شده اند، در رابطه با آمار کل کشور بپرسید.

قاضی پور یادآور شد: تصویب ماده ۲ باعث خواهد شد که اکثر مغازه ها و خرده فروشی ها تعطیل شده و فروشگاه زنجیره ای به فعالیت خود ادامه دهند که در این روند مشکلات عدیده ای وجود دارد، بنابراین از شما می خواهیم که از دولت بخواهید حداقل این لایحه را در یکی از استان ها همچون آذربایجان شرقی یا شهرستان شبستر اجرا کنند تا معایب آن به طور دقیق مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان با یادآوری اینکه طرح هدفمندی یارانه ها و طرح تحول سلامت موفق نبوده اند، از نمایندگان مجلس خواست تا با عدم تصویب این ماده مانع از بروز مشکلاتی برای مستضعفان و روستاییان شوند.

علی لاریجانی در پاسخ به قاضی پور افزود: بر اساس این نگرانی شما بحث مفصلی با وزارت ارتباطات داشته ایم که مشخص شد زیرساخت ها را آماده کرده اند، ضمن اینکه برای تسهیل کار از کارت بانکی یا دستگاه پُز می توانند استفاده کنند که در دسترس همه وجود دارد، ضمن اینکه برای آن زمان ۱۵ یا ۱۸ ماه تعیین شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای این ماده براساس رأی نمایندگان صورت می گیرد و این طور نیست که از فردا اجرا شود چرا که تمام دغدغه ها و ملاحظاتی که در این مورد وجود دارد، برای آن لحاظ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز