خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

در تعیین استانداران به وابستگی‌های جناحی توجهی نمی‌کنیم/ آمادگی وزارت کشور برای ساماندهی یارانه‌ها از طریق استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۴۱۳

وزیر کشور گفت: در تعیین استانداران توجهی به اینکه به کدام حزب، جناح و گروه وابستگی دارند، نمی‌کنیم. ۳۵۰ گزینه استانداری به ما معرفی شده بودند که این افراد از سوی نمایندگان مجلس، احزاب و گروه‌ها و همچنین کارشناسان وزارت کشور معرفی شده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت، در جمع خبرنگاران درخصوص معرفی استانداران جدید و عضویت آنها در حزب اعتدال و توسعه گفت: طی هفته‌های گذشته تعدادی از استانداران به هیات دولت معرفی شدند. تا به امروز نیز حدود ۱۲ تن از استانداران مشخص و معرفی شده‌اند. در تعیین استانداران توجهی به اینکه به کدام حزب، جناح و گروه وابستگی دارند، نمی‌کنیم. ۳۵۰ گزینه استانداری به ما معرفی شده بودند که این افراد از سوی نمایندگان مجلس، احزاب و گروه‌ها و همچنین کارشناسان وزارت کشور معرفی شده بودند.

وی ادامه داد: پس از این گزینه‌ها، از ۳۵۰ گزینه پیشنهادی به ۴۰ مورد رسیدیم که در این چهل مورد، اولویت بنده آن بوده است که از معاونان خود استان‌ها استفاده کنیم. دلیلش هم این است که این معاونان سیاست‌های دولت و همچنین مشکلات و مسائل آشنا هستند و می‌توانند کار را راحت‌تر پیش ببرند. ضمن اینکه فرمانداران و بخشداران هم توسط همین افراد انتخاب شده‌اند و با کمترین تغییر کار را انجام می‌دهیم.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ۴۰ گزینه پیشنهادی استانداری از سوی وزارت کشور به رئیس‌جمهور داده شد و ایشان به بررسی این افراد پرداختند، اظهار داشت: پس از بررسی‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته، حدود ۱۲ استاندار تعیین شده‌اند. چهار مورد دیگر باقی مانده است که با همین روش سعی می‌کنیم تا هفته بعد اعلام کنیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره همسویی استانداران جدید با دولت به ویژه استاندار تهران تصریح کرد:‌ نه تنها استاندار تهران، بلکه همه استانداران باید همسو با دولت باشند و برنامه‌های دولت را هم قبول کنند. دولت نیز به این افراد رای می‌دهد. اگر این افراد با دولت همسو نباشند، دولت به این افراد رای نمی‌دهد.

وی درباره قطع شدن یارانه تعدادی از دهک‌ها توسط استانداری‌ها خاطرنشان کرد: در لایجه بودجه حکمی گذاشته شده است که سه دهک که از کسانی که یارانه می‌گیرند، یارانه‌شان قطع شود. با توجه به آنکه، این مسئله تکلیف مجلس است و در بودجه امسال هم می‌آورند، استان‌ها بتواند با شناسایی که به کمک وزارت رفاه و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود، یارانه سه دهک را کاهش بدهند. اگر آنها بتوانند این کاهش را انجام دهند، منابع و مبالغ این کاهش را آنها می‌توانند در پروژه‌های عمرانی، تملک سرمایه‌های و واحدهای تولیدی و همچنین کمک به اقشار مورد نیاز صرف کنند. اگر این مسئله در مجلس تصویب شود، ما آمادگی این کار را در استان‌ها داریم. 

رئیس شورای امنیت کشور هم درخصوص آخرین وضعیت چابهار ابراز داشت: درخصوص چابهار هم در شورای امنیت و هم در شورای تامین بحث شده است. سپاه متولی امنیت در آن منطقه است. امیدواریم با پیگیری‌های که صورت می‌گیرد که تا این لحظه هم به سرنخ‌هایی رسیده‌‌اند، عوامل و مسببان این حادثه تروریستی شناسایی شده و با آنها برخورد شود. تلاش بر این است که صیانت از نیروها، مردم و این منطقه را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز