خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی وزیر انرژی آمریکا با مقام‌های عراق درباره تحریم‌های ضدایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۹۴۲

وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که با مقامات عراق در خصوص اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران صحبت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ریک پری، وزیر انرژی ایالات متحده امروز -سه‌شنبه- گفت که  درباره  تحریم‌های آمریکا علیه ایران  با مقام‌های عراق گفت‌و‌گو کرده است اما جزئیات بیشتری از این دیدار اعلام نکرد.

پری برای حضور مشترک به همراه «ثامر غضبان» وزیر نفت عراق در مراسم اتاق بازرگانی آمریکا به بغداد سفر کرده است.

وی در جریان این سفر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که با مقامات عراق در خصوص تحریم‌های علیه ایران گفت‌وگو کرده است اما از ذکر جزییات این دیدار خودداری کرد.

بعد از آن که ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه صنعت نفت ایران و همچنین صنعت بانکی و حمل و نقل اعمال کرد، بغداد، متحد واشنگتن و تهران، به دنبال اجازه ایالات متحده است تا واردات گاز ایران را برای نیروگاه‌های خود ادامه دهد.

مقام‌های عراقی می‌گویند که آنها نیاز به زمان بیشتری برای پیدا کردن یک منبع جایگزین نفت ایران و بیش از معافیت ۴۵ روزه اعطایی از سوی ایالات متحده آمریکا دارند.

ریک پری گفت: در این جلسه درباره تحریم‌ها صحبت کردیم.

وی گفت که حضور او پیامی قوی از سوی  ایالات متحده و نمایانگر تعهد این کشور به اقتصاد و انرژی عراق است.

وزیر انرژی آمریکا اضافه کرد که به چالش‌هایی که دولت عراق در زمینه بازسازی زیرساخت‌های نفتی که در جریان جنگ نابود شده ، واقف است.

پری اضافه کرد: ما به دنبال احداث یک سیستم اجرایی جدید هستیم که بوسیله آن با سرعت زیاد صنایع انرژی عراق را احیا کرده و به شهروندان عراقی خدمت‌رسانی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز