خبرگزاری کار ایران

کویت و ایران قیمت نفت ماه ژانویه را برای مشتریان آسیایی کاهش می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۸۰۰

رویترز اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های رسمی قرار است کویت و امارات قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیاسی در ماه پانویه کاهش دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کویت گزارش داد که قیمت فروش رسمی ژانویه برای مخلوط نفت صادراتی کویت به آسیا با ۶۵ سنت در هر بشکه نسبت به ماه قبل کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، فروش نفت خام به آسیا با تخفیف ۳۵ سنت به ازای هر بشکه نفت به میزان متوسط پلاتس عمان و قیمت دبی در ماه ژانویه، در مقایسه با حق بیمه ۳۰ سنت در دسامبر ۲۰۱۸، فروش خواهد داشت.

در عین حال، ایران قیمت رسمی فروش (OSP) نفت سبک استراج شده خود را برای مشتریان آسیایی‌اش ۳۰ سنت بالاتر از میانگین ماه عمان / دبی در ماه ژانویه تعیین کرده است که قیمت یک دلار پایین تر از ماه قبل است.

بر اساس این گزارش قیمت‌هایی که ایران عرضه کرده پایین‌تر از قیمت نفت خام عربستان سعودی در ماه ژانویه است. به این ترتیب ایران بیشترین تخفیف را به خریداران خود ارائه داده است.

در ماه ژانویه قیمت نفت خام سبک ایران همچنان ۳۰ سنت ارزان‌تر از قیمت نفت خام سبک عربستان سعودی خواهد بود در حالی که نفت خام سنگین ایران ۱.۳۵ دلار کمتر از قیمت‌های عربستان سعودی است.

به گزارش رویترز واردکنندگان نفت ایران در چین با دریافت معافیت از تحریم‌ها در ماه دسامبر خرید نفت از ایران را بار دیگر از سرگرفتند و خریداران کره جنوبی و ژاپن بارگیری نفتی خود را از ماه ژانویه آغاز خواهند کرد.

شرکت هندوستان پترولیوم نیز قرار است در ماه ژانویه بعد از یک وقفه شش ماهه بار دیگر از ایران نفت بخرد. این شرکت به همراه شرکت اینیدین اویل و پالایشگاه منگالور کمپانی‌هایی هستند که در ماه ژانویه در مجموع ۹ میلیون بشکه نفت از ایران خریداری خواهند کرد.

شرکت پتروشیمی تایوان فارموسا گفته علیرغم اینکه از تحریم‌های آمریکا معاف شده اما از ایران نفت نمی‌خرد چرا که مکانیزیمی برای پرداخت هزینه آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز