خبرگزاری کار ایران

جلالی مطرح کرد:

ایجاد سوئیفت میان شش کشور/ تحریم‌ها نباید مانع همکاری ما در منطقه شود.

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۷۶۷

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شش کشور تاکید داشتند که تحریم‌ها نباید مانع همکاری ما در منطقه شود. شش کشور عضو این کنفرانس عنوان کردند که همگی به نوعی با پدیده تروریسم و یک‌جانبه‌گرایی مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در دومین کنفرانس روسای مجالس افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه با موضوع چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای گفت: کمیته گسترش ارتباطات بین منطقه‌ای در تحقق صلح و توسعه همه‌جانبه در منطقه ایجاد شد.

وی با بیان اینکه شناخت چالش‌ها و روابط اقتصادی بین شش کشور و برطرف کردن آن از دستورات این نشست بود، اظهار داشت: شش کشور تاکید داشتند که تحریم‌ها نباید مانع همکاری ما در منطقه شود. شش کشور عضو این کنفرانس عنوان کردند که همگی به نوعی با پدیده تروریسم و یک‌جانبه‌گرایی مواجه هستیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مفاد بررسی شده در نشست هیات‌های شش کشور عضو این کنفرانس تصریح کرد: تروریسم، افراطی‌گرایی، فقر و توسعه فرامنطقه‌ای، پدیده تهدید و تحقیر و قاچاق مواد مخدر از موضوعاتی بود که دوستان به آن اشاره کردند و با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، منابع طبیعی و مواد معدنی قرار شد توریسم و گردشگری، مبادله‌های آکادمیک، منابع عظیم انسانی، جمعیت جوان و زنان تحصیلکرده از جمله پتانسیل‌‌‌هایی باشند که مورد بررسی قرار گیرند.

جلالی افزود: شش کشور از فرصت‌ها و پیشنهادهایی بهره‌مند هستند و ما باید با توجه به همکاری‌های تجاری کاهش تعرفه‌های تجاری، سهولت فرآیندهای گمرکی، ارزیابی‌های ملی که بسیار مورد تاکید نیز هست بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بنا شد یک سوئیفت میان شش کشور ایجاد شود و سرمایه‌گذاری مشترک انجام شود، خاطرنشان کرد: قرار شد بازار سرمایه از طریق همکاری‌های سازمان‌های بورسی شش‌گانه کشورها که نقش بسیار مهمی دارند برای اقتصاد منطقه‌ای تلاش و جهت رونق‌بخشی مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: بسترسازی جهت عملیات یک صحنه و یک جاده ابریشم از دیگر مواردی بود که بین شش کشور مطرح شد.

جلالی با بیان اینکه مواد مخدر و کمک به تروریسم دو عامل مهم در مرزها هستند که ما باید برای آنها چاره‌ای بیندیشیم، ابراز داشت: تقویت همکاری در بخش ترانزیت چندجانبه و توسعه راه‌ها از جمله مواردی بود که بین روسای پارلمانی شش کشور مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز