خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام موحدی کرمانی:

کمتر بی‌عدالتی در ایران است که به آمریکا مربوط نشود/ افزایش حقوق‌ها بر محور عدل و انصاف انجام گیرد/ نمایندگان پروژه جدیدی پیشنهاد و تصویب نکنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۳۲۰

امام جمعه موقت تهران گفت: از جنایاتی که در تاریخ معاصر ایران بر ملت روا داشته شده کمتر بی عدالتی سراغ داریم که مستقیم یا غیر مستقیم به آمریکا مربوط نشود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌‌الاسلام محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با ذکر این موضوع که رهبر انقلاب، نایب امام زمان (عج) هستند، گفت: اگر امام زمان (عج) امروز بودند، چه می‌‌‌کردند؟ ایشان کشور را بر محور اسلام اداره می‌‌‌‌کردند. نایب ایشان هم موظف است کشور را بر محور اسلام اداره کند و رهبری نیز چنین کرده و حکومت را بر محور اسلام اداره می‌‌کنند.

سیاست کلی نظام را نایب امام زمان (عج) تعیین می‌‌کند

وی با بیان اینکه سران سه قوه باید زیر نظر رهبر باشند، اظهار داشت: علاوه بر این سیاست‌‌های کلی نظام در امر فرهنگ، سیاست، اقتصاد و همه امور کشور نیز باید بر همین محور باشند. سیاست کلی نظام را نایب امام زمان (عج) تعیین می‌‌کند. سیاست‌‌های کلی را ایشان بعد مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین می‌‌کند. 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به روز ۱۶ آذر اشاره و تصریح کرد: بعد از کودتای سال ۳۲، آیزنهاور رییس‌‌جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت برای حمایت از رژیم پهلوی، نیکسون معاون خود را به تهران بفرستد. این خبر موج نفرت را در بین مردم مخصوصا دانشجویان در پی داشت. رژیم پهلوی برای تسلط بر اوضاع نیروهای نظامی را در دانشگاه مستقر کرد. دانشجویان و اساتید که متوجه مسئله شدند که رژیم قصد جنایت دارد، سعی کردند هیچ بهانه‌‌ای ندهند اما نظامیان ناگهان به دانشجویان هجوم آوردند و در حالی که دانشجویان به صورت آرام در حال ترک دانشگاه بودند، دژخیمان آنها را به رگبار بستند و تعداد زیادی مجروح شدند، تعدادی را دستگیر کردند و سه تن از فرزندان ملت در خون خود غلطیدند.

آمریکا رکورددار شکست در برابر مردم ایران است

موحدی کرمانی ادامه داد: در اینجا باید بگویم از جنایاتی که در تاریخ معاصر ایران بر ملت روا داشته شده، کمتر بی‌‌عدالتی را سراغ داریم که مستقیم یا غیرمستقیم به آمریکا مربوط نشود. دژخیمی که به دنبال سرکوب بومیان آمریکا شکل گرفته و کشتار ۲۲۰ هزار نفر در بمباران هیروشیما و ناکازاکی را در کارنامه خود دارد. رژیمی که بارزترین اقدامات ضد بشری را در زندان‌‌‌های گوانتانامو و ابوغریت انجام می‌‌دهد و در عین حال خود را مدافع حقوق‌بشر و پرچم‌‌دار صلح می‌‌داند.

وی با بیان اینکه آمریکا پایه‌‌های حکومت استبدادی و ظالمانه پهلوی را در ایران استوار کرد و در همه جنلایت‌‌ها سهیم است، خاطرنشان کرد: آمریکا از بدو پیروزی انقلاب نیز از هیچ اقدامی علیه ایران فروگذار نکرد؛ از حمایت صدام تا سرنگرنی هواپیمای مسافربری و امروز هم با تحریم‌‌های ظالمانه اما علیرغم همه این خباثت‌‌ها، آمریکا رکورددار شکست در برابر مردم شجاع ایران اسلامی است. چه در توطئه‌‌های داخلی و چه در عرصه‌‌های بین‌‌المللی و همانطور که مقام معظم رهبری فرمود آمریکا مسیر افول و نابودی را طی می‌‌کند. 

دانشجویان و دانشگاهیان پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز دانشجویان و دانشگاهیان ما پرچم‌دار مبارزه با ظلم و ستم آمریکا هستند. استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزه با آمریکا جزو لاینفک جنبش دانشجویی است. به روان پاک شهدای ۱۶ آذر و شهدای مبارزه با ظلم و ستم و بی‌‌عدالتی درود می‌‌‌فرستیم. 

موحدی کرمانی به وضعیت یمن اشاره کرد و ابراز داشت: مسئله امروز یمن، آزمون جامعه بشری خصوصا آمریکا و کشورهای غربی است که سال‌های متمادی با ادعای دفاع از حقوق‌‌بشر، دموکراسی و دفاع از آزادی انسان داد می‌زنند. کشتار بی‌‌رحمانه مردم یمن به دست آل‌‌سعود،‌ برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و دفاع غرب و آمریکا نشان داد ادعای آمریکا و غرب جز فریب و دروغ چیز دیگری نیست و آنها تنها به منافع مادی خود می‌‌نگردند و برای حقوق‌‌بشر ارزش قائل نیستند.

بحران یمن وخیم‌‌ترین بحران انسانی است

وی با تاکید بر اینکه تخریب زیرساخت‌‌های یمن، نابودی مراکز درمانی، بمباران منازل مسکونی، محاصره و کشتار مردم بی‌‌گناه خصوصا زنان و کودکان پاسخ مدعیان دروغین غربی به مطالبات مردم یمن است، بیان کرد: بحران یمن وخیم‌‌ترین بحران انسانی است. هواپیماهای آمریکایی مردم یمن از کوچک و بزرگ را به خاک و خون می‌‌‌کشند، کودکان یمنی از گرسنگی می‌‌میرند، ۲۲ میلیون یمنی نیاز فوری به کمک‌‌های غدایی و دارویی دارند. صحنه‌‌هایی که قلب انسان را به درد می‌‌آورد و هر کس بویی از انسانیت برده باشد، نمی‌‌تواند این صحنه‌‌ها تحمل کند. 

رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: این در حالی است که آمریکا با نمایشی مضحک ایران را به ارسال موشک متهم می‌‌کند. جلادهای آدم‌‌کش! این ملت را آنچنان محاصره کردید که کمک ابتدایی بهداشتی را نمی‌‌توان به آنها رساند آن وقت چطور می‌‌شود موشک به آنها رساند.

ملت یمن تمام نقشه‌‌های شوم را نقش بر آب کرده‌‌اند

نایب رئیس دوم مجلس خبرگان رهبری به مقاومت ملت یمن در برابر حملات اشاره کرد و یادآور شد: علیرغم همه این اقدامات، مردم غیور یمن مردانه ایستاده‌‌اند، از مطالبات خود دفاع می‌‌کنند و تمام نقشه‌‌های شوم را نقش بر آب کرده‌‌اند. ان‌‌شاءالله این مقاومت تا پیروز نهایی ادامه خواهد یافت. 

موحدی کرمانی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید نقش فعال‌‌تری را درخصوص یمن ایفا کرده و با حضور جدی در عرصه‌‌‌های بین‌‌‌المللی ضمن محکوم کردن رژیم سعودی و صهیونیستی حمایت‌‌های لازم را برای برون‌‌‌رفت از شرایط ایفا کند، عنوان کرد: صداوسیما و جامعه هنری باید با حمایت از مبارزات یمن، اولویت بیشتری را به این موضوع اختصاص دهد و شرایط یمن را به تصویر کشیده و جامعه جهانی را با این مسئله آشنا کند.

تنها راه‌‌حل ممکن یمن توقف کشتارها است

وی ادامه داد: تنها راه‌‌حل ممکن یمن توقف کشتار و به رسمیت شناختن مطالبات و مذاکرات یمنی یمنی است. تمامی تشکل‌‌‌ها و آحاد مردم باید در این زمینه نقش ایفا کنند.  

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت آیت‌‌الله مدرس گفت: مدرس تصویر یک نماینده خدوم و ساده‌‌زیست است و ایستادگی او مقابل رضاخان بهترین درس را به مردم ایران به ویژه نمایندگان می‌‌دهد. 

دشمن می‌‌خواهد اقتصاد کشور را فلج کند

موحدی کرمانی با اشاره به زمان ارسال بودجه از سوی دولت به مجلس نیز اظهار داشت: ما در شرایط ویژه‌‌ای هستیم و دشمن می‌‌خواهد اقتصاد کشور را فلج کند. خواهش من این است که با اتخاذ تدابیر مناسب و با همدلی و هماهنگی این توطئه را خنثی کنید و در مقابل تمام تلاش ما باید معطوف به حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار، تولید و افزایش صادرات باشد.

وی افزود: رسیدگی به اقشار محروم ضرورت و اهمیت دارد. همچنین دولت، مجلس، قوه قضاییه و دستگاه‌‌های نظام نسبت به کاهش هزینه‌‌‌های جاری اقدام کنند. سفرها، ماموریت‌‌های خارج از کشور، سمینارها، اجلاس‌‌‌ها و بسیاری امور هیچ ضرورتی نداشته و حتی در شرایط غیرتحریمی نیز این موضوع جای تامل دارد.

افزایش حقوق‌ها از پایین شروع شود

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عزم دولت برای افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: دولت خبر از افزایش حقوق‌‌ها داده است. تقاضای من آن است که این موضوع بر محور عدل و انصاف انجام گیرد. برای مثال برای کارمند با حقوق دو میلیون، ۴۰۰ هزار تومان و آنکه ۱۰ میلیون حقوق می‌‌گیرد، ۲ ملیون افزایش ندهید. این نه عدالت و نه انصاف است. 

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه من معتقد هستم که دولت می‌‌تواند کمک کند که مبلغ معینی را به کارمندان بدهد، خاطرنشان کرد: در این امر باید دولت تدبیری عاقلانه اتخاذ کند. من بر این امر اصرار دارم و حاضر هستم با آقایان بحث و استدلال کنم که عدالت این است. خوشبختانه دولت هم دولت تدبیر است. در افزایش حقوق باید حقوق کارمندان، کارگران و قشر ضعیف جامعه در اولویت قرار گیرد و این مسئله از پایین شروع شود.  

نمایندگان پروژه جدیدی پیشنهاد و تصویب نکنند

وی خطاب به نمایندگان مجلس نیز ابراز داشت: از نمایندگان نیز خواهش می‌‌کنم پروژه جدیدی پیشنهاد و تصویب نکنند. اگر قرار است اعتباری در نظر گرفته شود، به طرح‌‌های نیمه‌‌تمام و با اولویت اختصاص یابد. البته که واگذاری پروژه‌‌ها به بخش خصوصی، هم در کاهش هزینه‌‌ها و هم در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال موثر است. از نمایندگان می‌‌خواهم در تصویب بودجه منافع ملی در نظر گرفته شود زیرا شما، نمایندگان همه مردم ایران هستید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با ذکر این موضوع که مدتی است بانک مرکزی با تدبیر مناسب به کنترل بازار ارز پرداخته است، بیان کرد: این اقدام دولت قابل تقدیر است و امیدواریم تداوم یابد. 

دولت باید بازار آشفته را مدیریت کند

موحدی کرمانی خطاب به بازاریانی نیز یادآور شد: زمانی که قمیت دلار روند صعودی داشت، همه کالاها گران شد. حالا ارز ارزان شده چرا کالاهای دیگر ارزان نمی‌‌شود؟ برخی اجناس دو، سه برابر شد و الان خبری از ارزان شدن آنها نیست و در مواردی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است. دولت باید این بازار آشفته را هم مدیریت کند که البته اصناف متعهد بازار نیز دولت را یاری می‌‌‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز