خبرگزاری کار ایران

درازهی به ایلنا خبر داد:

انصار الفرقان مسئولیت حمله تروریستی چابهار را بر عهده گرفت+ سوابق

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۲۳۰

یک عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: گروهک تروریستی جیش الفرقان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و یکی از گروهک هایی است عمده فعالیت هایش در خاک پاکستان و افغانستان است.

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره گروهکی که صبح امروز اقدام به حمله تروریستی در چابهار کرده بود، اظهار کرد: گروهک تروریستی جیش الفرقان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و یکی از گروهک‌هایی است عمده فعالیت‌هایش در خاک پاکستان و افغانستان است.

وی تاکید کرد: هم اکنون شهر چابهار در امن و امان است، شهر ایمن است و جای نگرانی نیست و همه اطلاعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، صحیح نیست. در این حادثه سه نفر شهید و حدود بیست و پنج شش نفر زخمی داده ایم. شرایط امنیتی شهر هم اکنون بسیار خوب است.

این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: گروهک های تروریستی و تکفیری ان طرف مرز فعالیت هایی می کنند و متاسفانه وارد خاک ایران شدند و این عملیات را انجام دادند. امیدواریم که مسئولان نظام همه دست به دست هم دهیم تا این ها به سزای اعمالشان برسند.

درباره انصار الفرقان:

به گزارش ایلنا، انصار الفرقان یک گروه شبه نظامی است که در خاک پاکستان و افغانستان فعالیت می کند. گروهک تروریستی "انصار الفرقان" از اتحاد دو گروه تروریستی " انصار ایران" و "فرقان"صورت گرفته است. گروه تروریستی "انصار ایران" یکی از شاخه های جدا شده از گروهک "جندالله" پس از اعدام عبدالمالک ریگی است. "محمد شفیع" رهبر این گروه در همان ماه‌های اول آغاز فعالیت در پاکستان به قتل رسید. افراد پراکنده این گروه پس از سرگردانی به گروه فرقان پیوسته و با اتحاد هم گروه "انصار الفرقان" را شکل دادند. 

رهبر گروه " انصار الفرقان" همان رهبر سابق گروه "فرقان" است که توانست اعضای گروه محمد شفیع را هم تحت رهبری خود در بیاورد. وی بیشتر سال‌های عمر خود را در خارج از کشور گذرانده و سال‌ها با گروه های جهادی و تکفیری در کشورهای عربی و به خصوص در پاکستان و افغانستان همکاری نزدیکی داشته است. وی همچنین چندین سال نیز عضو گروه القاعده بوده است. رهبر " انصار الفرقان" ارتباط سنگینی با برخی کشورهای عربی داشته و به قدری در این سال‌ها از ایران دور بوده که زبان عربی را بسیار بهتر از زبان فارسی سخن می‌گوید. 

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران  در خردادماه سال 96 اعلام کرد : در عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران و قرارگاه قدس در ارتفاعات قصرقند «جلیل قنبرزهی» سرکرده گروهک انصارالفرقان به هلاکت رسید.  این حمله به این دلیل بسیار اهمیت دارد که این گروه در ارتفاعات صعب العبور که تصور شناسایی آن را هم نداشته، مشغول طرح‌ریزی یک اردوگاه آموزش عملیات‌های تروریستی در قلب ارتفاعات منطقه "قصرقند" بوده است.

حادثه انتحاری مسجد امام حسین چابهار نیز از دیگر عملیات های تروریستی این گروه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز