خبرگزاری کار ایران

شاعری در نطق میان دستور:

آقای رئیس‌جمهور خزر را به روز ارومیه نیندازید

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۷۵

یک نماینده مجلس گفت: رئیس جمهور دیروز در وطن خود استان سمنان عنوان کرده که آب خزر را به سمنان منتقل می‎کند، لازم است شما را به مراسم کلنگ زنی رئیس جمهور قبلی ارجاع دهیم که ایشان هم اهل سمنان بود و کلنگ را در ساری زد ولی مازندرانی‌‎ها، گیلانی‌ها و گلستانی‌ها نگذاشتند این طرح غیرکارشناسی و ضد محیط زیستی به اجرا در بیاید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی‌محمد شاعری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت فرمانده لشکر ۲۵ کربلا، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور دیروز در وطن خود استان سمنان عنوان کرده که آب خزر را به سمنان منتقل می‎کند، لازم است شما را به مراسم کلنگ زنی رئیس جمهور قبلی ارجاع دهیم که ایشان هم اهل سمنان بود و کلنگ را در ساری زد ولی مازندرانی‌‎ها، گیلانی‌ها و گلستانی‌ها نگذاشتند این طرح غیرکارشناسی و ضد محیط زیستی به اجرا در بیاید.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تراز آب خزر از منفی ۲۵.۷ سانتی متر به حدود منفی ۲۷ سانتی متر رسیده است، خطاب به رئیس جمهور افزود: مگر نمیدانید تالاب بین المللی میان کاله از پسروی آب خزر خشک شده است و تالاب‌‎های دیگر از جمله تالاب انزلی نیز در حال خشک شدن بوده و برخی از محصولات بندی نیز در حال از بین رفتن است.

وی تصریح کرد: در اثر انتقال آب خزر شوری آب خزر به شدن کاهش و پسروی آن افزایش و روند توسعه استان مازندران، گیلان و گلستان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور قول احیای دریاچه ارومیه را داده بود؛ لااقل خزر را به روز ارومیه نیندازید. ما ۱۰ میلیون مردم شمال اجازه نخواهیم داد این اقدام غیر کارشناسی و ضد محیط زیستی به مرحله اجرا برسد.

این نماینده مردم در مجلس از وزیر اطلاعات به علت آزادسازی نماد گردشگری مازندران یعنی کاخ صفی آباد را به مردم مازندران داد، تقدیر و خطاب به وزیر جهاد کشاوری اظهار کرد: چرا اجازه واردات برنج آزاد شده، آیا این سیاست، سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است؟

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۲۰۰ هزار تن تولید داخلی برنج داریم که برای بیش از یک سال برای کشور کافی است، به چه دلیلی واردات برنج آزاد شده است؛ چرا برای صادرات مرکبات اقدامی صورت نمی‎گیرد، امروز قیمت مرکبات روی درخت در مازندران حدود ۱۵۰۰ تومان است و هزینه تولید با هزینه جمه آوری مرکبات بیش از دو هزار تومان بوده چرا اقدامی برای صادرات مرکبات صورت نمی‌‎گیرد.

این نماینده مردم اضافه کرد: در استان‌‎های شمالی کشور برای لایروبی آب بندان‌هایی که تخریب شده‌اند، مصوباتی گذرانده شده که اعتبار آن باید در اختیار وزارت نیرو و جهاد کشاورزی قرار گیرد؛ چرا لایحه منطقه آزاد امیرآباد در شورای عالی مناطق آزاد در نوبت تصویب مانده است.

وی افزود: سوخت مازوت به عنوان سوخت سنگین دارای گوگرد در نیروگاه شهید سلیمی نکاه سلامت و امنیت اقتصادی را به خطر انداخته است و وزرای نفت و نیرو باید دستور دهند که گاز طبیعی در منطقه جایگزین سوخت مازوت شود.

این نماینده مردم یادآور شد: بیمه تکمیلی جانبازان عزیز که جان خود را برای استقلال میهن اسلامی به خطر انداختند نباید معطل بماند و در لایحه بودجه سال ۹۸ باید لحاظ شود.

همچنین مشکل تأمین آب شرب شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه باید هرچه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود تا به آرامش مردم نیز لطمه وارد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز