خبرگزاری کار ایران

پمپئو ایران و چین را به ایجاد بی‌ثباتی در جهان متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۸۷

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در بروکسل گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، به دنبال یک نظم جهانی جدید است .

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در بروکسل گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده، به دنبال یک نظم جهانی جدید است که توسط آمریکا رهبری شود و بر اساس دموکراسی پیش برود.

وی هم چنین در اظهاراتی مضحک  ایران و چین را به ایجاد بی ثباتی در جهان متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران بعد از امضای توافق هسته‌ای به جامعه بین‌المللی نپیوست و منابع مالی که تازه به دست آورده بود را برای تامین مالی تروریست‌ها و دیکتاتورها صرف کرد.

وی در ادامه یاوه‌گویی‌هایش گفت: تهران چندین آمریکایی را گروگان گرفته و رابرت لوینسون برای ۱۱ سال است که در آنجا مفقود شده است. ایران صراحتا قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است، به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای خودش دروغ گفته و هفته قبل با آزمایش موشک بالستیک قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد.

پومپئو در سخنرانی خود در بروکسل مدعی شد: اصول  دموکراسی بزرگ ما، این است که ما ملت‌های نجیب را به منظور ایجاد یک نظم جدید لیبرال که از جنگ جلوگیری کند  و رونق بیشتری داشته باشد، دور هم جمع کنیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز