خبرگزاری کار ایران

جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی موضوع آزمایش موشکی ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۴۰

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث درباره در مورد آزمایش موشکی ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو اروپای آزاد، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث درباره در مورد آزمایش موشکی ایران، که ایالات متحده و برخی متحدانش مدعی هستند قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است، جلسه تشکیل می‌دهد.

این نشست امروز و در واکنش به افزایش نگرانی‌ها نسبت به برنامه موشکی ایران برگزار خواهد شد.

پیش از این مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «حکومت ایران به تازگی موشک بالستیک میان‌بردی را که توانایی حمل چند کلاهک هسته‌ای را دارد، آزمایش کرده است. این موشک‌ها توانایی هدف قرار دادن بخشی‌ از اروپا و همه مناطق خاورمیانه را دارد. با این کار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کردند.»

پس از گزافه‌گویی‌های پمپئو وزیر امور خارجه ایران درباره آزمایش موشک‌های بالستیک ایران، وزیر امور خارجه انگلیس در پیام توییتری خود مدعی شد:  شدیدا از توسعه و شلیک موشک بالستیک توسط ایران نگران هستیم. این حرکت یک اقدام تحرک‌برانگیز محسوب می‌شود و در تضاد با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امینت سازمان ملل متحد است.

شب گذشته نیز «اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس نسبت به آزمایش موشک‌های بالستیک میان‌برد ایران نگران است و این اقدام تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده را محکوم می‌کند.

همه این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که ظریف وزیر خارجه کشورمان در واکنش به توییت وزیر خارجه آمریکا در مورد آزمایش‌های موشکی ایران، گفت: آقای پمپئو هیچ اعتباری برای قطعنامه شورای امنیت قائل نیست و برخلاف تعهدات بین‌المللی از برجام خارج شدند اما دیگران را به خاطر اجرای برجام مجازات می‌کنند لذا از وی توقع بیشتری نیست.

وی با تاکید بر اینکه در برجام آزمایش موشک برای ایران ممنوع نشده است، گفت: در قطعنامه ۲۲۳۱ هم صرفاً در مورد موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک در قطعنامه ۲۲۳۱ آزمایش موشکی برای ایران ممنوع نشده بلکه از ایران خواسته شده از این نوع موشک‌ها استفاده نشود.هسته‌ای است اما ممنوع نشده بلکه از ایران خواسته شده از این نوع موشک‌ها استفاده نشود.

وزیر امور خارجه یادآور شد: ایران به دنبال استفاده از سلاح هسته‌ای نیست، این موشک‌های ایرانی هم برای حمل سلاح هسته‌ای تولید نشده‌اند، در واقع موشک‌های تولیدی ما برای کلاهک متعارف طراحی شده‌اند. موشک‌هایی که برای کلاهک هسته‌ای طراحی شوند نیاز به دقت ندارد و برای اینکه به دقت برسید نیاز به هزینه بالایی دارد. جمهوری اسلامی با حمله اخیر به تروریست‌ها نشان داد که موشک‌های جمهوری اسلامی کاملاً نقطه زن است.

ظریف با بیان اینکه برای طراحی موشک نقطه زن نیاز به کلاهک های متعارف است، تاکید کرد: اظهارات وزیر خارجه آمریکا در مورد آزمایش موشک‌های ایرانی همانند گذشته از پایه غلط است، آنها بهتر است قطعنامه  ۲۲۳۱ را مطالعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز