خبرگزاری کار ایران

تربتی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

بررسی لایحه موافقت‌نامه پاریس در جلسه امروز کمیسیون کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۴۸۸

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت: در صورت تصویب و تایید لایحه موافقتنامه پاریس توسط شورای نگهبان، کشور ایران رسما عضو این کنوانسیون خواهد شد و ملزم به رعایت مفاد این توافقنامه میشود.

نورمحمد تربتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون کشاورزی گفت: جلسه کمیسیون کشاورزی با موضوعات «ادامه بررسی لایحه حفاظت از خاک» و «بررسی لایحه موافقتنامه پاریس» اعاده شده از شورای نگهبان تشکیل شد.

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: در موضوع لایحه موافقتنامه پاریس شورای نگهبان با توجه به بندهای ۸ و ۹ ماده ۴ و بند ۱۱ ماده ۱۳، بررسی این لایحه را منوط به ارسال پیوست‌های ذکر شده دانست که در این  رابطه مقرر شد سازمان حفاظت محیط زیست کشور در طول هفته جاری نسبت به تهیه و تحویل مفاد پیوست‌های موجود به کمیسیون اقدام تا به شورای نگهبان ارائه شود.

وی تصریح کرد: گفتنی است که «لایحه موافقتنامه پاریس» مربوط به یک کنوانسیون جهانی مربوط به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی است که بر اساس آن کشورهای عضو بسته به شرایط اقتصادی و صنعتی متعهد به کاهش گازهای گلخانه‌ای به منطور کاهش درجه حرارت زمین می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: در صورت تصویب و تایید این لایحه توسط شورای نگهبان، کشور ایران رسما عضو این کنوانسیون خواهد شد و ملزم به رعایت مفاد این توافقنامه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز