خبرگزاری کار ایران

ادعای یک شرکت اسرائیلی درباره کشف شبکه اینترنتی اخبار دروغین وابسته به ایران

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۲۸

شرکت اطلاعاتی سایبری اسرائیلی مدعی کشف یک شبکه اینترنتی اخبار دروغین وابسته به ایران شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شینهوا، یک شرکت اطلاعاتی سایبری اسرائیلی به نام «کلیر اسکای»، روز جمعه مدعی شد که یک شبکه اینترنتی اخبار دروغین وابسته به ایران را که به چند زبان در چندین کشور فعال است، کشف کرده است.

براساس ادعای این شرکت، این شبکه شامل صدها پروفایل‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی و ۱۵۰ وب سایت صوری است که به عنوان ۹۸ واحد رسانه‌ای در ۲۸ کشور و منطقه با استفاده از ۲۹ زبان، از طریق سرقت مطالب از وب سایت‌های خبری عمومی و ویرایش آنها، برای تامین منافع ایران عمل می‌کند.

این شرکت همچنین مدعی شد که این شبکه عمدتا در مناطقی نظیر آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و یمن فعالیت می‌کند و هدف اصلی آن کشورهای عرب زبان است به گونه‌ای که ۴۰ وبسایت آن به زبان عربی طراحی شده است.

به ادعای این شرکت، وب سایت‌های فعال در ایالات متحده و اروپا بر انتقاد از دولت‌هایشان تمرکز کرده و سران آنها به عنوان افرادی فاسد و غیر قابل قبول نشان می‌دهند و وب سایت‌هایی که در کشورهای مسلمان در آفریقا و آسیا فعالیت می‌کنند، تمرکز خود را بر نمایش فعالیت‌های ایران در جهان اسلام گذاشته و چشم‌انداز این فعالیت‌ها را مثبت نشان می‌دهند.

شرکت کلیر اسکای مدعی شد که شبکه ایران توسط یک گروه سازمان یافته شامل ده‌ها تن از خبرنگاران و سردبیرانی مسلط به زبان‌های مختلف، طراحان گرافیک، مدیران نرم‌افزار و کارشناسان رسانه‌های اجتماعی  اداره می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز