خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

عدم تحقق تعهدات اروپا برای مقابله با فشارها، نگرانی‌ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۰۸۷

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در بروکسل با قائم مقام وزارت امور خارجه بلژیک دیدار و درخصوص اهم مساﺋل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دو کشور گفت‌وگو کرد. 

به گزارش ایلنا، برونو واندر پلویم، قائم مقام وزارت امور خارجه بلژیک بر تعهد مداوم این کشور و سایر کشورهای اروپایی بر دفاع از برجام و اعتبار آن تاکید کرد و این توافق را برای صلح و امنیت بین‌المللی بسیار مهم دانست.

وی ادامه داد: ما در حال تلاش برای حفظ برجام هستیم و معتقدیم به رغم خروج آمریکا، این توافق باید با صبر و درایت لازم حفظ شود‌ چون هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد و بر همین اساس امیدوارم به زودی سازوکار ویژه را ایجاد کنیم. 

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار اظهار داشت: پیرو افزایش فشارهای غیرقانونی آمریکا و از بین رفتن توازن میان تعهدات و منافع جمهوری اسلامی ایران، عدم تحقق تعهدات اروپا و سایر طرف‌ها برای مقابله با فشارها، نگرانی‌ها را نسبت به آینده برجام افزایش داده است.

وی افزود: اروپا و سایر کشورهای متعاهد به برجام، باید بتوانند هرچه زودتر سازوکارهای لازم برای تامین منافع اقتصادی ایران از این توافق را تضمین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز